اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در قم اهدا شد
کد خبر: 4069518
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در قم اهدا شد

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم از اهدای اعضای بدن شهروند ۵۰ ساله قمی به بیماران نیازمند خبر داد.

اهدای عضو اهدای زندگیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی‌الله صمدی، کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم طی سخنانی اظهار کرد:‌ اعضای بدن مرحوم حسین خاکسار ۵۰ ساله که به علت حمله آسم متأسفانه دچار ایست قلبی و مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده محترم و نوع‌دوستش، به چندین بیمار بدحال زندگی و امید دوباره بخشید.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز با رضایت خانواده‌های محترم اهداکنندگان اعضا، از استان قم ۱۷ نفر جهت اهدای عضو به تهران اعزام شده و ارگان‌های حیاتی این عزیزان به بیماران بدحال در لیست انتظار وزارت بهداشت ودرمان پیوند شده‌است. 

صمدی گفت: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند ارگان‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌ها مثل پوست، قرنیه، استخوان، پاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا نماید.

وی بیان کرد: هر اهداکننده می‌تواند با اهدای اعضایی از جمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین هر اهداکننده می‌تواند با اهدای دریچه قلب، رگ، تاندون‌ها، عضلات، استخوان، نسوج و بافت، زندگی یک تا ۵۳ بیمار را بهبود ببخشد.

صمدی یادآور شد:‌ درحال حاضر ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو هستند که متأسفانه به علت نرسیدن عضو پیوندی روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر از آنان جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام
captcha