مساجد مکانی برای بالندگی فعالیت‌های فرهنگی نسل جدید باشند
کد خبر: 4066156
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

مساجد مکانی برای بالندگی فعالیت‌های فرهنگی نسل جدید باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر پویایی فعالیت‌‌های مسجدمحور تاکید کرد و گفت: مساجد و حسینیه‌‌ها به ویژه در تابستان باید جایی برای شکوفایی و بالندگی فرهنگی، هنری و ورزشی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

شست «همپای محراب» در کانون فرهنگی سابقون شیراز به گزارش ایکنا از فارس، هفتمین نشست «همپای محراب» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 2 تیرماه به میزبانی کانون فرهنگی ـ هنری سابقون برگزار شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این برنامه بر پویایی فعالیت‌‌های مسجدمحور تاکید کرد و گفت: مساجد و حسینیه‌‌ها به ویژه در تابستان باید جایی برای شکوفایی و بالندگی فرهنگی، هنری و ورزشی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

وی، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری در مساجد را راهکاری برای تربیت و پرورش نسلی هنرمند و فرهنگ‌ور منطبق با معیارهای اسلامی برای جامعه دانست.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس نیز در این برنامه با تأکید بر اینکه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان کانون‌های مساجد باید ضمن آموزش و تربیت نسل جوان با نشاط و شادابی توأم باشد، گفت: امسال برنامه‌های کانون‌های مساجد به سمت فعالیت‌های حضوری سوق پیدا کرده است و بسیاری از کانون‌ها برنامه‌های ورزشی و آموزش ورزش‌های رزمی را دنبال می‌کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع ورزشکاران مسجدی این کانون، گفت: آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که در تربیت و ایجاد روحیه نوجوانان و جوانان تاثیر داشته باشد و کانون فرهنگی ـ هنری سابقون با بهره‌گیری از فضای مسجد و مربیان مجرب در زمینه ورزش‌های رزمی موفق عمل کرده است.

امیدی با تأکید بر اینکه اولویت برنامه‌های اوقات فراغت تابستان کانون‌های مساجد آموزش است، افزود: کلاس‌های آموزشی باید به گونه‌ای باشد که در پایان فصل تابستان با دست پر به سراغ تحصیل و مدرسه بروند و کما اینکه ممکن است حرفه یا شغلی را نیز یاد گرفته باشند و زمینه کارآفرینی فراهم شود.

میثم شکوهی، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری «سابقون» شیراز نیز گفت: این کانون در سال 1387 به همت جمعی از طلاب و دانشجویان شهر در منطقه شرق شیراز راه‌اندازی شد و در بدو تأسیس آسیب‌های اجتماعی و اولویت‌های فرهنگی منطقه با استفاده از ظرفیت تجربی عناصر کانون شناسایی شد و فعالیت‌هایی آغاز شد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در مقاطع تبلیغی شامل نمایشگاه ادیان و فرق ضاله که به صورت مستمر برگزار می‌شود.

شکوهی با تأکید بر اینکه برنامه‌ها با هم‌افزایی و تعامل به نحو احسنت برگزار می‌شود، گفت: در بوستان‌های منطقه شرق شیراز در مناسبت‌های مذهبی غرفه‌های فرهنگی متعدد برگزار می‌شود که با حضور مشاورین خانواده همراه است.

مدیر کانون فرهنگی ـ هنری سابقون فعالیت باشگاه ورزشی در کانون را از جمله نکات جذب نوجوانان دختر و پسر به کانون دانست و افزود: کلاس‌های ورزشی در مقاطع سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان به صورت مستمر در حال برگزاری است که مورد استقبال نیز واقع شده است.

وی راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع چوب و خیاطی را از برنامه‌های کانون در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی برشمرد و گفت: مرکز خیریه کانون نیز ضمن شناسایی خانواده‌های نیازمند خدماتی از جمله مساعدت مالی، جهیزیه و بسته‌های معیشتی را ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha