نهمین اورژانس قضایی استان کرمان افتتاح شد
کد خبر: 4063827
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

نهمین اورژانس قضایی استان کرمان افتتاح شد

نهمین اورژانس قضایی استان کرمان با حضور، رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از معاونین دادگستری و مسئولین قضایی شرق استان در بخش بروات افتتاح شد.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، نهمین اورژانس قضایی استان کرمان با حضور، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از معاونین دادگستری و مسئولین قضایی شرق استان، امروز، ۲۲ خردادماه در بخش بروات افتتاح شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، در حاشیه این مراسم گفت: طرح اورژانس قضایی در راستای تدوین راهبردهای فوق‌العاده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و اهمیت به رویکرد مشارکتی چند نهادی اجرایی شده است.

وی افزود: راه‌اندازی اورژانس قضایی بر مبنای ضرورت استفاده از تعامل میان نهادی برای تعیین نقش و کارکردهای پیشگیرانه، آموزشی، درمانی، حمایتی، پلیسی و مردمی با استفاده از هدایت و مدیریت کارآمد فعالیت‌های پیشگیرانه و ایجاد درک عمیق نسبت به چگونگی مشارکت برای دستیابی به اهداف مشترک و کنترل و کاهش آسیب‌ها و کنش‌های فردی و اجتماعی منجر به وقوع جرم و نهایتا کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به منظور پیشبرد اهداف و برنامه پیشگیری‌های اجتماع محور و باتوجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی این معاونت اقدام به تدوین طرح اورژانس‌ قضایی در استان کرمان با هدف نهایی کاهش ورودی پرونده کرده است.

حجت‌الاسلام حمیدی بیان کرد: پیشگیری از امنیتی و انتظامی شدن مسائل اجتماعی، پیشگیری از تبدیل به جرم شدن برخی آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ حل مسئله و سازش با استفاده از افراد و نهادهای مردمی، خدماتی و حمایتی به جای انتظامی و قضایی و نهادینه شدن ظرفیت مصلحین و کاهش ورودی پرونده به مراجع انتظامی و قضایی از جمله اهداف طرح اورژانس قضایی به شمار می‌رود.

وی پیشگیری و کاهش خشونت‌های فردی و خانوادگی را از دیگر اهداف طرح اورژانس قضایی دانست و ادامه داد: این طرح به منظور کاهش ورودی دستگاه قضا منتج به کاهش یک‌هزار و ۳۶۶ پرونده در سال ۱۴۰۰ شده است.

رئیس کل دادگستری استان افزود:حوزه‌های قضایی فعال در اجرای طرح اورژانس قضایی شامل کرمان، رودبار جنوب، قلعه گنج، زرند، ریگان، کهنوج، عنبرآباد و انار است و در دو ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۴۵ پرونده به صلح و سازش منتهی شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی مجموع مصلحین استان کرمان را ۵ هزار و ۷۶۱ نفر ذکر کرد و ‌گفت: در سال ۱۴۰۰ از تعداد ۵ هزار و ۳۲۸ پرونده ارجاع شده به مصلحین تعداد ۳۰۸ پرونده به سازش منتهی شده است.

انتهای پیام
captcha