زیارت، دانشگاه معرفت‌آموزی و کلاس درس اخلاق است
کد خبر: 4063700
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

زیارت، دانشگاه معرفت‌آموزی و کلاس درس اخلاق است

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) جایی برای بیان معارف دینی است؛ بنابراین زیارت، دانشگاه معرفت‌آموزی و کلاس درس اخلاق است که موجب رشد و تعالی روح انسان می‌شود.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، 21 خردادماه در ویژه‌برنامه شام ولادت با سعادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) جایی برای بیان معارف دینی است؛ بنابراین زیارت، دانشگاه معرفت‌آموزی و کلاس درس اخلاق است که موجب رشد و تعالی روح انسان می‌شود.

وی افزود: زیارت امری معنوی است و با سیاحت و گردشگری که امری سیاحتی است فرق دارد؛ زیارت ادب و الزامات خاص خودش را دارد و شخص زائر باید خودش را ملزم به رعایت آداب زیارت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم افزود: زیارت یک رابطه متقابل و دو طرفه است و زائر وقتی به زیارت امام معصوم(ع) مشرف می‌شود ضمن قرائت دعا و زیارت‌نامه حاجات خود را نیز از آن امام بزرگوار طلب می‌کند و از آنجا که زیارت ارتباطی دو طرفه است، امام نیز در مقابل خواسته‌هایی از زائر خود دارد.

سعیدی با بیان اینکه مطالبات و خواسته‌های ائمه معصومین(ع) در قالب روایت‌ها و در برخی از موارد هم در قالب نامه‌هایی که برای دوستان خود نوشته‌اند به دست ما رسیده است، با اشاره به نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی، بیان کرد: امام رضا(ع) در این نامه سفارش‌هایی به شیعیان خود دارند که شامل برخی از مطالبات امام رضا(ع) از ماست.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: از جمله سفارشات امام رضا(ع) به شیعیان در نامه مذکور این است که در دل‌ خود برای شیطان راهی باز نکنید؛ در گفتار خود راستگو و امانت‌دار باشید. امام رضا(ع) در این نامه از شیعیان خود خواسته‌اند که بیشتر اوقات سکوت اختیار کنند و از حرف زدن‌های بیهوده بپرهیزند و از درگیری و جدال به خاطر چیزهای بی‌ارزش دوری کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان کرد: صله رحم و رفت و آمد گرم و صمیمانه، مهربانی با یکدیگر و مغتنم شمردن فرصت‌ها از دیگر توصیه‌های امام رضا(ع) به پیروانش است که باید مورد توجه زائران حرم ملکوتی این امام بزرگوار قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha