مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها قرآنی باشند
کد خبر: 4059936
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها قرآنی باشند

داور سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: در مدیریت داخلی و فرهنگی دانشگاه‌ها افراد قرآنی حضور داشته باشند و خالصانه در پیشبرد امور قرآنی تلاش کنند.

میرغیاثی داور جشنواره قرآنی سیده فاطمه میرغیاثی، داور وقف و ابتدا سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: سطح مسابقات و شرکت‌کنندگان در بخش قرائت و حفظ کل بالا و حتی بعضاً در سطح نهایی مسابقات اوقاف بودند، اما در حفظ 5 جز و 10 جز شاهد عملکرد ضعیف‌تری بودیم.

با اشاره به حضور کم‎رنگ دانشجویان برای شرکت و حضور در سالن مسابقات گفت: می‌توان گفت شاید به دلیل تبلیغات کم‌تر در سطح دانشگاه و شهر و نیز دوری از این محافل در دوران همه‌گیری کرونا و هم‌چنین رعایت مسائل بهداشتی و آلودگی هوای چند روز اخیر، شاهد حضور کم‌ترحضار هستیم که اگر جمعیت بیش‌تری در سالن حضور داشتند قطعاً در اشتیاق و روحیه شرکت‌کنندگان هم تأثیرگذار بود.

داور سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با بیان اینکه در این مسابقات شاهد هستیم متسابقین از دانشگاه‌هایی که در حوزه معارف و علوم‌قرآنی تخصصی عمل می‌کنند گاهی ضعیف‌تر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها ظاهر می‌شوند، تصریح کرد: در مدیریت داخلی و فرهنگی دانشگاه‌ها افرادی قرآنی حضور داشته باشند و خالصانه در پیش برد امور قرآنی تلاش کنند، در این‌صورت فضای دانشگاه و دانشجویان به مرور قرآنی می‌شود، هم‌چنین باید از مشوق‌های مادی و معنوی بیش‌تر در این مسیر استفاده کنند.

میرغیاثی گفت: یکی دیگر از راه‌های تشویق در این‌گونه مسابقات، تعیین حد نصاب برای تقدیر از شرکت‌کنندگان است تا افراد بیش‌تری علاوه بر سه نفر برگزیده مورد تشویق قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha