کم‌کاری در علم‌آموزی سبب عقب ماندگی جهان اسلام شده است
کد خبر: 4059448
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

کم‌کاری در علم‌آموزی سبب عقب ماندگی جهان اسلام شده است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش دشمنان در عقب نگهداشتن جوامع اسلامی، گفت: وضعیت کنونی جهان اسلام حاصل کم‌کاری در علم آموزی و حرکت‌های علمی است و باید با حرکت علمی منسجم برای رهایی امت اسلامی از جهل و نادانی و از بین بردن عقب افتادگی علمی جهان اسلام تلاش کرد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان این مرجع تقلید در دیدار محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: شناخت زمان و آگاهی نسبت به جریان آن و گام برداشتن بر اساس جریان‌های موجود در هر زمان برای هر انسان عاقل و اندیشمندی لازم و واجب است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اصطلاحات علوم مختلف، ادامه داد: وجود این اصطلاحات در علوم مختلف نشان‌دهنده این است که ریشه تمام علوم از اسلام و حاصل تلاش دانشمندان و اندیشمندان مسلمان در علوم مختلف است و باید حقیقت اسلام و ابعاد مختلف اسلام را به جهانیان شناساند.

وی با مهم خواندن حمایت از محققان و پژوهشگران افزود: امیدواریم با اقدامات مناسب در این زمینه شاهد رشد علمی و نوآوری در زمینه های گوناگون علمی در کشور باشیم.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: تشویق اسلام به فراگرفتن علوم و اهمیت دادن به علم آموزان و پژوهشگران سبب پیدایش تمدن اسلامی گشت که در قرون گذشته دانشمندان بنامی چون ابوعلی سینا، خواجه نصیرالدین طوسی وغیره را به دنیا معرفی کرد و در آن روزگار مسلمانان در تمامی علوم پیشتاز و ممتاز بودند.

نوری همدانی یادآور شد: نقش معنویت و ترویج آن در میان دانشجویان و اندیشمندان بسیار مهم است چرا که در اسلام علوم مختلف آمیخته با معنویت و توحید بوده است و نباید از این مهم غفلت کرد.

انتهای پیام
captcha