کتابخانه‌ها به مرکز فرهنگی تأثیرگذار تبدیل شده‌اند
کد خبر: 4058307
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

کتابخانه‌ها به مرکز فرهنگی تأثیرگذار تبدیل شده‌اند

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه‌ها علاوه بر حفظ رسالت ذاتی و سنتی خود در امر کتابداری، تبدیل به مرکز فرهنگی تأثیرگذار شده‌اند.

کتابخانه‌

به گزارش ایکنا از زنجان، ایرج صادقی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، 29 اردیبهشت در دیدار با معاون تعلیم و تربیت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی ظرفیت عظیمی برای فعالیت‌های فرهنگی دارند، اظهار کرد: مهمترین ویژگی کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات به همه اقشار و گروهای سنی است و در حال حاضر در کتابخانه‌های عمومی بخش کودک مستقل طراحی شده و علاوه بر این، جلسات، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در همه زمینه‌ها در حال برگزاری است.

وی به فعالیت ۸۰ باب کتابخانه شهری و روستایی در استان اشاره کرد و افزود: کتابخانه‌ها ظرفیت عظیمی برای فعالیت‌های فرهنگی دارند که زمینه مشارکت برای همه نهادهای فرهنگی در این زمینه وجود دارد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه بسیج را ظرفیت بزرگی برای تعامل با کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: یکی از زمینه‌های همکاری با بسیج، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم است و کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام جعفری، معاون تعلیم و تربیت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن تأکید بر اهمیت عنصر کتاب در آگاه‌سازی و تربیت نسل جدید، گفت: شبکه تربیتی صالحین از سال ۱۳۸۸ در سراسر کشور آغاز به کار کرد که در حال حاضر سه هزار حلقه تربیتی در سطح مساجد و پایگاه‌­های بسیج استان فعال هستند.

وی در توضیح ساختار شبکه تربیتی استان اعلام کرد: سرگروه‌های حلقه‌های تربیتی تمامی ابعاد متربیان نظیر مسائل تحصیلی، خانوادگی، رفتاری و عقیدتی را پوشش داده و در نهایت تلاش دارند تا با رفتارسازی و ایجاد بینش و بصیرت صحیح در آنها، در مسیر تربیت جوان مؤمن انقلابی مد نظر رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

انتهای پیام
captcha