۱۰۵۲ فرصت شغلی برای مددجویان سلماس ایجاد می‌شود
کد خبر: 4056650
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳

۱۰۵۲ فرصت شغلی برای مددجویان سلماس ایجاد می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس گفت: در سال جاری ماموریت و وظیفه ایجاد 50 درصد اشتغال کشور به کمیته امداد امام خمینی(ره) محول شده که سهم سلماس ایجاد یک هزار و ۵۲ فرصت شغلی است.

مهدی خضرلو  رئیس کمیته امداد سلماسمهدی خضرلو، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه این نهاد یکی از نقش‌آفرینان اصلی مشاغل و خوداشتغالی برای محرومان جامعه است، اظهار کرد: در این راستا ایجاد اشتغال پایدار با ایجاد فضای کسب و کار برای مددجویان مستعد مورد حمایت جزو راهبرد اصلی حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است.

وی افزود: با توجه به اینکه اولویت برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس توانمندسازی مددجویان، فرزندان ایشان و سایر نیازمندان است، در این راستا با به‌کارگیری نیروهای متخصص، کارآمد و کارشناسان فنی در رشته‌های مختلف و با همراهی مسئولان شهرستانی و بانک‌های عامل به صورت شبانه‌روزی و جهادی در تلاش برای رفع محرومیت در بین اقشار نیازمند جامعه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس ادامه داد: در سال جاری ماموریت و وظیفه ایجاد 50 درصد اشتغال کشور به کمیته امداد امام خمینی(ره) محول شده که سهم سلماس ایجاد یک هزار و ۵۲ فرصت شغلی با اعتبار بیش از  55 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد سلماس در حوزه خودکفایی عنوان کرد: در سال گذشته اجرای ۸۹ طرح دامداری با ۸۶ میلیارد ریال، ۴۱ طرح صنایع‌دستی با ۱۴ میلیارد ریال و ۱۷۰ طرح خدماتی با ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار از جمله اقدامات هستند.

خضرلو با اشاره به پرداخت ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی به ۶ طرح گفت: در مجموع در سال گذشته ۳۰۶ طرح خودکفایی با ۱۹۹ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال اعتبار در سلماس اجرا شده است.

وی پرداخت کمک بلاعوض ۱ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریالی به مجریان طرح‌های اشتغال، کاریابی برای ۱۱ مددجو با ۱۶۰ میلیون ریال اعتبار و انجام سه هزار و ۱۰۰ بازدید از طرح‌های خودکفایی توسط ناظران را از دیگر اقدامات مهم حوزه اشتغال‌زایی کمیته امداد سلماس برشمرد.

انتهای پیام
captcha