اجرای تئاتر نمایشی با عنوان «محرابیان» در مساجد آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4052518
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

اجرای تئاتر نمایشی با عنوان «محرابیان» در مساجد آذربایجان‌غربی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: مرحله استانی سلسله رویدادهای نمایشی تئاتر با عنوان «محرابیان» با حضور ۱۱ گروه برتر نمایشی در قالب 84 اجرا، با هدف رشد و توسعه فرهنگی مساجد برگزار شد.

حجت الاسلام اباذر بیگی مدیر ستاد کانون هماهنگی مساجد آذربایجان غربیحجت‌الاسلام اباذر بیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مرحله استانی سلسله رویدادهای نمایشی تئاتر با عنوان «محرابیان» با حضور ۱۱ گروه برتر نمایشی در قالب 84 اجرا، با همکاری و مشارکت حوزه هنری آذربایجان‌غربی، شهرداری ارومیه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی با هدف رشد و توسعه فرهنگی مساجد برگزار شد.

وی افزود: این رویداد نمایشی که هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح مساجد استان آذربایجان‌غربی آغاز شده و ۱۱ عنوان نمایش به نام‌های عروسی، زخم‌های نشمرده، شب بارانی، قدم‌نو رسیده، این قصه، پیرزن و دریا، مزار، گوهر، دختران روستای ما و لیلا و باران رحمت در مساجد آذربایجان‌غربی به اجرا در آمد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مساجد شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، چایپاره، بوکان و خوی میزبان اجرای این طرح‌های فاخر بودند.

وی ادامه داد: در طول اجرای این طرح 84 اجرا در مساجد به روی صحنه رفته و در ارومیه 49 اجرا و دیگر شهرستان‌ها نیز 7 اجرا داشتند و 11 گروه نمایشی در این طرح آستین‌های همت خود را برای اعتلای فرهنگ و به فعلیت رساندن یک کار فاخر فرهنگی و ادبی بالا زدند که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب و شایسته مردم نیز همراه بود.

بیگی بیان کرد: مساجد طالقانی، امام جواد(ع)، بازارباش، یازهرا(س)، قره آغاج، صغیر چیلر، مهدی‌القدم در شهرستان ارومیه و مساجد چهارده معصوم(علیهم‌السلام)، زنگلان، امیرآباد و خانقاه به ترتیب در شهرستان‌های میاندوآب، چایپاره، بوکان و خوی از اماکن مذهبی بودند که آثار نمایشی در آن‌ها بر روی صحنه رفتند.

انتهای پیام
captcha