اجرای 44 مراسم احیای شب قدر در کردستان
کد خبر: 4051823
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

اجرای 44 مراسم احیای شب قدر در کردستان

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از برگزاری 44 مراسم احیای شب قدر به همت هیئت‌های مذهبی در سطح مساجد، مهدیه و حسینیه‌های سطح استان کردستان خبر داد.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به عدم برگزاری این مراسم در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا استقبال مردم دیندار و روزه‌دار کردستانی از مراسم احیای شب قدر بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مراسم احیای شب قدر با رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در سطح مساجد، مهدیه و حسینیه‌های سطح استان برگزار شده است، افزود: در شب نوزدهم و شب بیست و یکم رمضان 44 مراسم احیای شب قدر به همت هیئت‌های مذهبی در سطح استان کردستان برگزار شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان بیان کرد: مراسم احیای شب قدر از اذان مغرب آغاز شده تا زمان سحری ادامه داشته است که در این مراسم معنوی ویژه برنامه‌های خاصی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر روز‌داران از این ایام مبارک اجرا شده است.

وی قرائت دعای افتتاح، جوشن کبیر، روضه‌خوانی و سینه‌زنی، سخنرانی با حضور علما و روحانیون استان، نماز خواندن، قرآن بر سرگرفتن را از جمله برنامه‌های اجرایی در شب‌های قدر ذکر کرد.

خزاعی توزیع شش هزار پرس غذای گرم و افطاری ساده بین نیازمندان استان به همت خیرین و هیئت‌های مذهبی استان کردستان در دو شب قدر خبر داد و گفت: در دو شب گذشته در کل 12 هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است که این امر در شب بیست‌‌و سوم ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی به کمک‌های هیئت‌های مذهبی شهرستان بیجار برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و افزود: جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان یادآور شد: هیئت‌های مذهبی شهرستان بیجار در سال گذشته با کمک خیرین توانستند زمینه آزادی 6 نفر از زندانیان جرائم مالی استان کردستان را فراهم کنند که امیداوریم در سال جاری نیز بتوانیم زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha