منادی بالقرآن؛ فرصتی برای بررسی دقیق‌تر و جامع‌تر مصحف شریف
کد خبر: 4050901
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

منادی بالقرآن؛ فرصتی برای بررسی دقیق‌تر و جامع‌تر مصحف شریف

منادی بالقرآن، نرم‌افزار جامع قرآنی و معنوی تلفن همراه است که در بخش فضای مجازی و فرهنگ دانش‌بنیان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن عرضه می‌شود.

منادی بالقرآنبه گزارش ایکنا، مؤسسه کاروان علم با سه نرم‌افزار منادی بالقرآن، نرم افزار جامع مفسریار بالقرآن و داده‌ها و پیکره قرآنی در بخش فضای مجازی و فرهنگ دانش‌بنیان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به بازدیدکنندگان محصولات خود را عرضه می‌کند.

منادی بالقرآن، نرم‌افزار جامع قرآنی تلفن همراه است که حاوی مصحف شریف، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، ادعیه، احکام، کتابخانه مذهبی، تفاسیر و روایات، بخشی با عنوان برنامه‌ریزی، تعامل نرم‌افزار و کاربر و ارائه انواع گزارش‌های روزانه و هفتگی و ماهانه همراه با نمودار گزارش، صفحه اوقات شرعی، برنامه قرائت قرآن و ختم‌های دوره‌ای، مدیریت محافل من به صورت مدیریت محتوایی و تعامل برای کاربران در محافل منادی بالقرآن ودریافت پنل مدیریت (ارسال برنامه مطالعه، بنر، پیام‌ معارفی و عمومی و روزانه، مسابقه، کلاس مجازی و طرح همگانی) است.

علاقه‌مندان برای دریافت این نرم‌افزار می‌توانند به نشانی https://monadi.belquran.com مراجعه کنند.

نرم‌افزار جامع مفسریار بالقرآن (نرم‌افزار تخصصی تفسیر و تدبر در قرآن با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و دسترسی به پایگاه داده عظیم بالقرآن) در بستر وب است. بالقرآن، نرم‌افزار تحقیقاتی برای مطالعه و بررسی دقیق‌تر و جامع‌تر قرآن کریم است که با در اختیار قرار دادن اطلاعات و ابزارهای مختلف، پژوهشگران را کمک می‌کند تا به زوایای عمیق‌تری از قرآن دست پیدا کنند.

این نرم‌افزار در قالب سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی عرضه شده است که شامل جستجوهای قرآنی ساده و عمیق، ترکیبی و سریع، نمایش پیشرفته قرآنی و فرم مشابه‌یابی و مقایسه مفاهیم است.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این نرم‌افزار می‌توانند به نشانی https://app.belquran.com مراجعه کنند.

نرم‌افزار داده‌ها و پیکره قرآنی دربردارنده اطلاعات وسیع از جزء به جزء واحدهای قرآن است. این داده‌ها در بستر مناسب دیتابیس به گونه‌ای در کنار هم قرار گرفته است تا با هم‌افزایی بتوانند در نرم‌افزارهای مختلف به کار آیند. البته در کنار داده‌های قرآنی، داده‌های متعدد مرتبط نیز گردآوری شده که هر کدام به نوعی مکمل و مرتبط داده‌های قرآنی هستند. تمامی این داده‌ها از طریق API‌های گسترده در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.

داده‌های پیکره بالقرآن شامل لسان قرآن(دربرگیرنده تمامی موضوعات ادبی و علوم قرآنی قرآن)، کتب مرتبط با قرآن، سایر داده‌ها (شامل بانک صوت قرآن، صوت نهج‌البلاغه و صوت صحیفه سجادیه، صوت ادعیه و زیارات، صوت مداحی و مولودی و سخنرانی‌های مذهبی) و  APIها است.

تمامی اطلاعات و بانک‌های موجود در این برنامه‌ها از طریق API‌های مرتبط، قابلیت به اشتراک گذاری در میان برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان را دارا است. به کمک این API ها گروه‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای دینی می‌توانند از تمامی اطلاعات پایگاه داده بالقرآن برای رفع نیازهای داده‌ای نرم‌افزارهای خود استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این نرم‌افزار می‌توانند به نشانی https://www.data.belquran.com مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۲۷ فروردین‌ به مدت دو هفته در مصلای تهران پذیرای علاقه‌مندان به کلام وحی خواهد بود. این نمایشگاه در ۴۵ بخش و ۴۰ هزار مترمربع وسعت هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ میزان شهروندان است.

همچنین به موازات نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز به نشانی iqfa.ir برپا شده است.

انتهای پیام
captcha