خودکفایی و پیشرفت نیروهای نظامی ایران الگویی برای سایر نهادها است
کد خبر: 4050342
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

خودکفایی و پیشرفت نیروهای نظامی ایران الگویی برای سایر نهادها است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از مسئولان سیاسی و اقتصادی می‌خواهیم که ابعاد و اصولی که نیروهای مسلح برای رسیدن به خودکفایی، پیشرفت و اقتدار تا به امروز عمل کردند الگو بگیرند تا در اقتصاد و سیاست هم مشکلات‌مان برطرف شود.

حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، ۲۸ فروردین در مراسم عطر افشانی مزار شهدا به مناسبت بزرگداشت روز ارتش اظهار کرد: میلاد با سعادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) را تبریک عرض می‌کنم.

وی ضمت تبریک فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایرانافزود: ارتش  ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده که برگ زرینی در تاریخ افتخارات ارتش دلاور، سلحشور، عزتمند و مقتدر جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: نام‌گذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود و مقام معظم رهبری می‌فرمایند:« ارتش اساس و حافظ یک مملکت است»، امام راحل در مطلب دیگری می‌فرماید: «اکنون ارتش در خدمت اسلام و مسلمین است».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اصل اول دکترین نظامی نیروهای مسلح و ارتش، اسلامی و اصل دوم ولایی بودن است و ارتش ما امروز پیرو ولایت حقیقی بوده و این پیروی از ولایت فقیه رمز موفقیت روز افزون‌شان محسوب می‌شود.

وی افزود: رمز موفقیت شهدا هم پیروی از ولایت فقیه بود خداوند متعال در قرآن کریم آیه ۵۹ سوره نساء، می فرماید: «ای کسانی که ایمان آوردید از خدا اطاعت کنید و از رسول خدا و اوامر آن‌ها اطاعت کنید»، تمام نیروهای مسلح، بسیجی، سپاهی و مردم ایران پیرو ولایت فقیه هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مردم ایران، نظامیان و ارتشیان در مقابل تمامی توطئه‌ها و فتنه‌هایی که دشمنان ایجاد کردند ایستاده‌اند که آن‌ را از حضرت ابوالفضل(ع) این علمدار کربلا آموختند که ایشان در روز عاشورا گفت: «به خدا قسم اگر چه دست راستم را قطع کردید اما من همیشه و همیشگی از دین خدا و از امام راستگو، استوار باور و صادق که از نوادگان خاتم انبیا(ص) است حمایت می‌کنم».

حجت‌الاسلام آقایی اظهار کرد: استقامت و ثبات قدم امر مهمی است و قرآن می‌فرماید: «آن‌هایی که می‌گویند رب و پرورش‌دهنده ما خدا است و در راه این حرف استقامت می‌ورزند خداوند برای‌شان ملائکه نازل می‌کند».

وی گفت: وقتی مشرکان قریش مکه به حضرت ابوطالب اعتراض کردند که: «ای ابوطالب به فرزند برادرت بگو از این حرف‌ها دست بردارد و به مردم خدا و یگانه‌سرپرستی را ابلاغ نکند»، پیامبر(ص) در جواب گفت: «ای عمو جان قسم یاد می‌کنم به پروردگار متعال که اگر این مشترکان قدرت داشته باشند که اختیار خورشید را به دست راستم و اختیار ماه را به دست چپ من بدهند و در روی زمین حرکت کنم این امر را ترک نمی کنم»، رسول خدا(ص) اولین ولایت‌مدار بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: سومین اصل و افتخار ارتش مردمی بودن آن‌ها است و نیروهای مسلح همواره در کنار مردم و در جهت مصالح و آرمان‌های امت اسلامی انجام وظیفه می‌کنند و اگر اتفاق، حادثه و یا آسیبی ملت ایران را تهدید کند، ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و نیروهای امنیتی در کنار آن‌ها هستند که همه به خاطر اسلامی و ولایی بودن است.

وی یادآور شد: اصل دیگر ارتش جمهوری اسلامی خودکفا بودن آن‌ها است، امروز ارتش و نیروهای مسلح با بهره‌گیری از تمام توان خود در رسیدن به خودکفایی تلاش می‌کنند، وقتی به آمارها نگاه می‌کنیم به خودکفایی ارتش، سپاه و نیروهای مسلح افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام آقایی عنوان کرد: امروزه ما در بعد تسلیحات نظامی خودکفا هستیم در حالی که زمانی به سیم‌خاردار نیاز داشتیم، امروزه با اسلامی، ولایی، مردمی و خودکفا بودن ارتش جمهوری اسلامی ما صادرکننده تسلیحات هستیم و به پیشرفت‌های فراوانی دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: از مسئولین سیاسی و اقتصادی می‌خواهیم که از این ابعاد و اصولی که نیروهای مسلح تا به امروز عمل کردند الگو بگیرند تا در اقتصاد و سیاست هم مشکلات‌مان برطرف شود.

رئیس شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: « باید تبیین کنید»، ما در سایه استقلالی که نیروهای مسلح برای ما ایجاد کردند و در سایه استقلال به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای رسیدیم.

وی گفت: در تولید علم در تمام دنیا از بین حداقل ۲۰۰ کشور در رتبه چهارم قرار داریم، در اختراعات در بین ۲۰۰ کشور، جمهوری اسلامی با اسلامی، ولایی و مردمی بودن نیروهای مسلح در بعد نظامی در رتبه ششم جهانی و در خاورمیانه اول هستیم، در اختراعات در رتبه دوم جهان، در پزشکی در رتبه دهم جهان هستیم و تمام پیشرفت‌هایمان را مدیون شهدا هستیم و آرزو می‌کنم همه شهیدان با انبیا و ائمه اطهار(علیهم‌الاسلام) محشور شوند.

انتهای پیام
captcha