شیراز میزبان یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی می‌شود
کد خبر: 4049251
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

شیراز میزبان یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در ایام دهه کرامت در شیراز خبر داد.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی فارس همراه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان امروز، ۲۴ فروردین‌ماه در سالن همايش‌های مركز آموزش بانک كشاورزی شیراز برگزار شد.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: در یازدهمین جشنواره علاوه بر رشته‌های قدیم مانند نقاشی، پویش‌های کتابخوانی یا چهار گزینه‌ای و داستانک‌نویسی که علاقه‌مندان می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند، بخش‌های جدیدی نیز به جشنواره اضافه شده بود.

وی ادامه داد: شعرسرایی، پویش برای امام زمان(عج) با توجه به اینکه دو سالروز میلاد امام زمان(عج) را در سال گذشته داشتیم، قصه‌گویی و تولید آثار هنری توسط هنرمندان از جمله بخش‌های جدید این دوره از جشنواره بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با تصریح اینکه همچنین در این دوره دو قشر جدید نیز مورد توجه قرار گرفتند، اظهار کرد: یک بخش معرفی ناشرانی بود که آثار جدیدی در حوزه رضوی چاپ کرده‌اند و دیگر مروجان فرهنگ رضوی ویژه کتابداران بود.

منوچهری با بیان اینکه از 76 هزار نفری که از استان فارس در جشنواره شرکت کردند، یک هزار و 195 نفر برگزیده شدند، گفت: با توجه به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان زیاد بود و تمام کسانی که از ۲۰ نمره،  ۱۸ به بالا گرفته بودند به مرحله بعد راه پیدا کردند، به ناچار قرعه‌کشی کردیم.

وی از برگزاری اختتامیه ملی جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه کرامت با حضور مسئولان کشوری در شیراز خبرداد و گفت: در جشنواره ملی بیشترین برگزیده را با ۱۱ برگزیده از استان فارس داریم.

به گفته منوچهری با همکاری سازمان زندان‌ها این جشنواره در زندان‌ها نیز برگزار شد و ۳۰ برگزیده هم در آنجا معرفی شدند که با حضور مدیرکل زندان‌ها از آن‌ها در زندان تقدیر خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در پایان بیان کرد: امروز بیش از ۱۷۳ میلیون تومان جایزه به برگزیدگان این جشنواره در سطح استان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha