استفاده از ظرفیت وقف در حوزه اشتغال و رفع گرانی
کد خبر: 4048115
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

استفاده از ظرفیت وقف در حوزه اشتغال و رفع گرانی

فرماندار ویژه ملایر گفت: نقش اوقاف برای به‌کارگیری ظرفیت‌های وقف در بخش‌های مختلفی همچون حوزه اشتغال و گرانی بی‌بدیل است و این نهاد باید با برنامه‌ راهبردی و اجرایی و استفاده از اختیارات قانونی، برای ایجاد اشتغال و شکستن گرانی به‌ویژه حوزه مسکن گام بردارد.

سلمان اسماعیلی فرماندار ویژه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، سلمان اسماعیلی، فرماندار ویژه ملایر در دیدار با حجت‌الاسلام زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر روز گذشته، ۲۰ فروردین‌ماه، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان در حوزه وقف ویژه است. وقف نهاد مبارکی است که سال‌ها کمک حال نظام اسلامی بوده و باید تلاش کنیم با تقویت فرهنگ وقف، این فرهنگ و عواید آن در تمام نقاط کشور و شهرستان ساری و جاری شود.

وی با اشاره به اینکه آن‌گونه که باید و شاید خدمات وقف برای مردم معرفی نشده، بر لزوم معرفی و شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و خدمات وقف به مردم تأکید کرد و بازسازی چهره وقف را یک ضرورت دانست و بیان کرد: ظرفیت‌های وقف باید با تدوین و طراحی برنامه‌های اجرایی، برای رشد و توسعه شهرستان، کمک به مردم و رفع مشکلات، بازسازی شود.

اسماعیلی ملایر را جزء شهرهای برتر کشور در حوزه وقف برشمرد و افزود: نقش اوقاف برای به‌کارگیری ظرفیت‌های وقف در بخش‌های مختلفی همچون حوزه اشتغال و گرانی بی‌بدیل است و این نهاد باید با برنامه‌ راهبردی و اجرایی و استفاده از اختیارات قانونی، برای ایجاد اشتغال و شکستن گرانی به‌ویژه حوزه مسکن گام بردارد و نهضت بزرگی برای خدمت به مردم به راه اندازد.

فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه اوقاف و امور خیریه باید با بهره‌گیری از ابزار وقف، امیدآفرینی را در بین مردم تقویت کند، اظهار کرد: در حال حاضر نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین پروژه عمرانی دولت در کشور است که این نهاد می‌تواند با تعریف پروژه‌های بزرگ مسکن در ملایر در کنار نهضت ملی و حتی بیشتر از آن، رضایت را در بین مردم ایجاد کند و دوران طلایی برای وقف در این شهرستان رقم بزند.

انتهای پیام
captcha