لزوم تلفیق طرح‌ها برای تکمیل محدوده شرقی حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 4046929
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

لزوم تلفیق طرح‌ها برای تکمیل محدوده شرقی حرم حضرت معصومه(س)

مشاور شهردار قم خواستار تلفیق طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری برای خروج پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از بن‌بست فعلی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر، مشاور شهردار قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر، مشاور شهردار قم طی سخنانی با بیان اینکه قم در سال‌های اخیر آبادانی‌های زیادی را به خود دیده است، اظهار کرد: بازگشایی‌ها و توسعه‌های اخیر در قم حاصل زحمات مدیران مختلف در عرصه‌های گوناگون بوده است، اما تردیدی نیست که همچنان محرومیت‌های زیادی هم در قم دیده می‌شود.

وی در ادامه پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت کریمه اهل‌ بیت(ع) را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر مقدس قم دانست و بیان کرد: این پروژه با مشکلات و پیچیدگی‌های فراوانی روبه‌روست.

مشاور شهردار قم افزود: باید قبول کنیم که برخی زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) از همین محدوده وارد حرم می‌شوند و از این‌رو تصویر و خاطره مطلوبی از زیارت در ذهن آن‌ها شکل نمی‌گیرد که لذا لازم است تا مشکلات این محدوده هرچه سریع‌تر حل‌وفصل شود.

آتش‌زر ادامه داد: پایان نیافتن تملک برخی خانه‌ها و ساختمان‌های واقع در این محدوده و همچنین تقاضای برخی از آن‌ها برای ثبت میراثی، بخشی از موانع تکمیل پروژه‌های این محدوده است، ضمن آنکه هزینه‌های تکمیل این پروژه‌ها هم بسیار زیاد است.

وی با تصریح بر ضرورت ورود بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه، گفت: البته بخش خصوصی برای به سرانجام رساندن این پروژه، تقاضاهای خودش را داشته و علاقه‌مند است تا بخش تجاری پروژه مانند احداث بازارچه‌ها و پارکینگ‌ها به‌صورت پُررنگ‌تر دیده شود، در حالی‌ که درخواست معمول آن است تا این پروژه، بیشتر کارکردی زیارتی و اقامتی داشته باشد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه شهرداری قم توان تکمیل این پروژه را ندارد، یادآور شد: لازم است تا طرح‌های مطرح‌ شده برای این پروژه به‌صورت تلفیقی در آید و عملاً امکان حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مسیر مهیا شود، ضمن آنکه فعلاً می‌توان به تعیین تکلیف بخش مهم‌تر این پروژه همت گمارد.

وی همچنین خواستار توجه به رمپ‌ و لوپ‌های تقاطع عمار یاسر و معلم در محدوده بخش شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) شد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست‌های مختلف هماهنگی توسط شورای عالی سرمایه‌گذاری، این پروژه نیز به تعیین تکلیف نهایی نزدیک شود.

انتهای پیام
captcha