جزئیات اجرای طرح آموزش آنلاین قرآن در مشاغل خانگی
کد خبر: 4044081
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

جزئیات اجرای طرح آموزش آنلاین قرآن در مشاغل خانگی

مسئول دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی به تشریح جزئیات تحت پوشش قرار گرفتن آموزش آنلاین قرآن کریم در مشاغل خانگی پرداخت.

آموزش آنلاینکلثوم فاضل، مسئول دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، درخصوص افزوده شدن آموزش آنلاین قرآن به طرح مشاغل خانگی، اظهار کرد: آموزش آنلاین قرآن به تازگی به این طرح افزوده و از بهمن ماه سال 1400 اجرایی شده است. اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت هماهنگی‌های لازم را با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام داده است و ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مسئولیت حمایت و پشتیبانی از مدرسین آنلاین قرآن را به عهده گرفته است. بر همین اساس مدرسین قرآن می‌توانند مجوز مشاغل خانگی دریافت کنند.

وی افزود: به صورت کلی در طرح مشاغل خانگی افراد می‌توانند به صورت انفرادی و مستقل هر رشته‌های مصوب مشاغل خانگی فعالیت کنند. رشته‌های مشاغل خانگی به دو نوع ثبت محور و مجوز محور تقسیم می‌شوند. رشته‌های مشاغل خانگی مجوز محور، پس ثبت از درخواست صدور مجوز، درخواستشان به دستگاه اجرایی مرتبط با ماهیت فعالیت ارسال می‌شود. پس از بررسی و تایید آن و مجوز صادر می‌شود.

فاضل بیان کرد: اما در رشته‌های مشاغل خانگی ثبت محور مانند رشته‌ آموزش آنلاین قرآن متقاضی پس از ورود اطلاعات شخصی و آدرس محل فعالیت، بارگذاری مدارک لازم، اعلام نوع فعالیت و تکمیل ثبت‌نام در سامانه اجازه فعالیت به صورت آنی برایشان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تفاوت دریافت تسهیلات برای رشته‌های ثبت محور و مجوز محور این است که رشته‌های مجوز محور پس درخواست تسهیلات و دریافت تایید کمیته مشاغل خانگی شهرستان برای دریافت تسهیلات از اعتبار سالانه استان به بانک معرفی می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی گفت: در رشته‌های ثبت‌محور تا 45 روز بعد از ثبت‌نام دستگاه اجرایی مرتبط از نحوه کار و فعالیتشان بازدید می‌کند. اگر تاییدیه بازرسی را در سامانه ثبت شود، فرد می‌تواند درخواست تسهیلات بدهد. کسانی که فعال مشاغل خانگی چه در رشته‌های مجوز محور و چه ثبت محور هستند، مجوز فعالیتشان به عنوان یک سند شغلی مورد پذیرش تامین اجتماعی است و می‌توانند خود را بیمه مشاغل آزاد کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان به ورود به سامانه مشاغل خانگی به آدرس mkh.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. در سامانه نام تمامی مشاغل خانگی و شرایط ثبت‌نام در این طرح به اطلاع افراد رسیده است.

انتهای پیام
captcha