لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی لرستان به ارتقای جایگاه نماز
کد خبر: 4041719
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی لرستان به ارتقای جایگاه نماز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به لزوم توجه دستگاه‌ها به ارتقای جایگاه نماز و حضور مدیران در نماز جماعت، گفت: عملکرد دستگاه‌ها در موضوع نماز بررسی می‌شود.

جلسه شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، بهرام ستاری‌دستنایی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز، ۱۸ اسفند در جلسه شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: موعودباوری در ادیان و فرهنگ‌های گوناگون به اشکال مختلف وجود داشته و در مذهب شیعه اعتقاد به ظهور حضرت مهدی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه واژه و گفتمان مهدویت به‌ معنای «طریقه‌المهدی» در زمان امام صادق(ع) آغاز و نهایتاً در زمان امام حسن‌عسکری(ع) و امام مهدی(عج) کاربردی شد، ادامه داد: مهدویت اگرچه به صراحت در قرآن نیامده اما در برخی آیات و سوره‌ها از جمله «لكُلِّ قَوْمٍ هادٍ» ضرورت وجود امام در همه زمان‌ها تبیین و تفسیر شده است.

ستاری‌دستنایی باور به مهدویت را نیاز ضروری جامعه و کارکنان دانست و گفت: باور به مهدویت روحیه امیدواری به آینده‌ای روشن را در انسان زنده می‌کند.

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان هدف‌مندی و معنادار شدن زندگی را از دیگر نتایج باور به مهدویت دانست و گفت: بشریت همواره به‌دنبال الگویی کامل بوده و باور به مهدویت الگوگیری برای پیشرفت جامعه است.

وی بر لزوم توجه دستگاه‌‌های اجرایی به جایگاه نماز و حضور مدیران در نماز جماعت تأکید کرد و ادامه داد: عملکرد دستگاه‌ها در موضوع نماز بررسی می‌شود. مدیران باید به ارتقای جایگاه نماز به‌عنوان زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) توجه کنند.

ستاری همچینین به رعایت حجاب و عفاف در دستگاهای اجرایی تأکید کرد و یادآور شد: حجاب و عفاف تبلور نظام جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام
captcha