تربیت فرزندان در پرتو تعالیم مهدوی + عکس
کد خبر: 4041892
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

تربیت فرزندان در پرتو تعالیم مهدوی + عکس

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز گفت: انتظاری که از مسلمانان و مؤمنان در جامعه اسلامی و ایمانی می‌رود این است که زندگی شخصی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی خود را در پرتو مهدی‌باوری، مهدی‌محوری، مهدی‌یاوری و مهدی‌پروری تشکیل دهند و فرزندان خود را به‌عنوان نسلی ولایتمدار، قرآنی، اهل‌ بیتی، اسلام‌خواه و منتظرالمهدی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم جشن  اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج)، با عنوان «من زنده‌ام به عشق تو یا صاحب الزمان(عج)» از سوی کانون مهدویت با حضور اساتید و دانشجویان، ۱۸ اسفندماه در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد‌ اسلامی واحد کرج برگزار شد. 

حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این مراسم به تحلیل چگونگی درک با معرفت نسبت به ظهور حضرت ولیعصر(عج) پرداخت و اظهار کرد: جوانان و جامعه ایمانی با عمل به شریعت باید یار امام زمان(عج) باشند و همچنین همه ما باید بدانیم که راه حقیقت از راه عمل به شریعت می‌گذرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عسکری، رئیس بنیاد مهدویت استان البرز نیز در این مراسم با بیان اینکه انسان‌های صالح زمین را به ارث می‌برند و همه انبیا و اولیا بیان کردند که منجی وارث ما در آخرالزمان است، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز بشارت داده است به اینکه شاخصه ظهور ولایت و امامت با حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) شروع می‌شود و با حضرت صاحب‌الزمان(عج) تمام می‌شود. حتی نبی مکرم خدا(ص) در ۱۷ بند در خطبه غدیرخم در این رابطه در جمع مسلمانان و صحابه در کنار برکه غدیر در رابطه با ظهور منجی و حکومت مهدوی صحبت کرده‌اند.

وی افزود: مهدویت آموزه‌ای است که دارای پشتوانه، اثر و آثار اجتماعی برای احیای ارزش‌ها و امید‌آفرینی به انسان‌هاست. همچنین در رابطه با مهدویت قریب به دو هزار حدیث روایی و مستند داریم که ۵۶۰ حدیث آن را پیام اسلام(ص) فرموده است. 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهدویت آموزه و تفکری است که هر کس پیرو و عامل به آن اندیشه نباشد به انحراف و به بداخلاقی کشیده می‌شود و فضیلت‌های مهدویت در دعای عهد آمده است. 

استکبارستیزی رویکرد حکومت عدالت‌محور مهدوی است 

وی با بیان اینکه اقامه حکومت عدالت‌محور بر پایه حق و حقیقت و نیز استکبارستیزی به‌عنوان یکی از رویکرد هویتی مهدویت و حکومت مهدوی است، بیان کرد: شبهه و فتنه‌ها علیه دین توسط جریان‌های مختلف در دوره غیبت زیاد می‌شود، اما کسانی که در زیر سایه ولایت و امامت باقی بمانند و اطاعات کنند در امان می‌مانند.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با بیان اینکه ۱۲۰ مرکز شیعه‌پژوهی ناشر و نویسنده کتبی بر علیه جریان مهدویت هستند، گفت: تمامی سردمداران حکومت‌های خوارج و تکفیری و کشورهای غربی و خارجی مشاورانی مربوط به امور عصر ظهور و مهدویت دارند و آنها بحث ظهور منجی را جدی گرفته‌اند که البته زیرساخت‌های ادارکی حکومت‌های غربی و استکباری بیشتر تهاجم بر علیه هویت فرهنگی و دینی است.

وی تصریح کرد: سخن حکومت‌های غربی و ایادی استکبار این است که گروهک داعش در منطقه خاورمیانه برای ما دارای تهدید نیست بلکه جمهوری اسلامی ایران برای ما به‌عنوان یک‌ تهدید جدی و مقتدر محسوب می‌شود، و این حکومت‌های خبيث غربی و استکباری با استفاده از تمامی حربه‌ها و تحریم‌ها و تهاجمات فرهنگی و اعتقادی به دنبال ضربه زدن به رشد جمعیتی ایران، تضعیف اعتقادات دینی و باور‌های مذهبی جامعه اسلامی و ایمانی و انقلابی ایران در رابطه با امام زمان(عج) و تبیین مبحث ظهور منجی و حکومت عدالت‌گستر مهدویت هستند. 

تربیت فرزندان در پرتو تعالیم مهدوی  

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ما مؤمنین و مسلمانان با ترک گناه و معصیت و انجام کارهای نیکو و پسندیده می‌توانیم بهترین تحول شگرف را در کار و زندگی آینده خود رقم بزنیم و شاهد باشیم، اظهار کرد: انتظاری که از مسلمانان و مؤمنین در جامعه اسلامی و ایمانی می‌رود این است که زندگی شخصی و فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی خود را در پرتو مهدی‌باوری، مهدی‌محوری، مهدی‌یاوری و مهدی‌پروری تشکیل دهند و فرزندان خود را به‎عنوان نسلی ولایتمدار، قرآنی، اهل‌ بیتی، اسلام‌خواه و منتظرالمهدی تربیت کنند. 

یادآور می‌شود، اکران نماهنگ «عاشقان حسینی ـ یاوران ظهور»، سرود حماسی‌خوانی علی کمالی، هنرمند البرزی از ترانه‌های دلبر در توصیف مقام امام زمان(عج) و مرد میدان در نکوداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جانان ویژه جشن میلاد دوازدهمین پیشوای شیعیان، شعرخوانی غزل نظری، نوجوان کرجی، جشن آغاز و تشکیل زندگی مشترک یک زوج جوان دانشجو، تجلیل از نیما نعمتی، محمدحسین پور‌صدیقی و نرگس خوجانی به‌عنوان نفرات اول زیر ۱۵ سال مسابقه قرآن و نماز فرزندان کارکنان دانشگاه آزاد‌اسلامی واحد کرج، اهتزاز پرچم متبرک بارگاه ملکوتی آستان مقدس حسینی و عباسی کربلای معلی از دیگر برنامه‌های این محفل بود. 

خبرنگار: حامد فکوری 

عکاس: هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha