علی رمضان الاوسی از خادمان برجسته قرآنی در غرب بود
کد خبر: 4041568
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
رئیس مرکز اسلامی انگلیس:

علی رمضان الاوسی از خادمان برجسته قرآنی در غرب بود

رئیس مرکز اسلامی انگلیس درپی درگذشت علی رمضان الاوسی، اندیشمند و پژوهشگر قرآن کریم در لندن در پیامی این ضایعه را به شیعیان، مراکز قرآنی، خانواده و بستگان ایشان تسلیت گفت.

علی رمضان الاوسی از خادمان برجسته قرآنی در غرب بودبه گزارش ایکنا، متن این پیام به نقل از مرکز اسلامی انگلیس در لندن بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال ناگوار دانشمند معظم، مفسر خبیر و خادم قرآن کریم و همکار عزیزمان جناب آقای دکتر علی الاوسی که پس از طی دوران سخت بیماری به لقاء محبوبش شتافت، موجب تأثر و تألم خاطر شد.

ایشان یکی از سرمایه‌های ارزشمند جامعه اسلامی و از خادمان برجسته قرآنی در غرب بودند که سالیان زیادی توفیق تدریس و تفسیر قرآن کریم در مرکز اسلامی انگلیس را داشتند.

از مرحوم آقای دکتر الاوسی آثار صوتی و تصویری و نیز تألیفات مکتوب بسیار ارزشمندی در حوزه معارف قرآنی برجای مانده که شایسته است قرآن‌پژوهان عزیز از مطالعه آن غافل نگردند.

اینجانب این مصیبت غم‌بار را خدمت خانواده مکرم ایشان، فرزندان گرامی به ویژه احمد آقا و نیز همکاران، دوستان، آشنایان، شاگردان و نیز جامعه شیعیان عراق تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای ایشان علو درجات و همنشینی با پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مسئلت نموده و برای همه بازماندگان طلب صبر جمیل و اجر جزیل دارم».

سیدهاشم موسوی

رئیس مرکز اسلامی انگلیس

علی رمضان الاوسی، استاد دانشگاه جهانی علوم اسلامی لندن و قرآن‌پژوه عراقی مقیم انگلیس 16 اسفند پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در لندن دعوت حق را لبیک گفت.

او همواره پرچم تقریب بین مذاهب اسلامی را برافراشته و چندین‌بار دبیری کنفرانس‌های تقریب بین شیعه و سنی به وی واگذار شده بود.

کتاب «الطباطبائي و منهجه في تفسيره الميزان»(روش علامه طباطبایی در تفسیر المیزان) از تألیفات مهم علی رمضان الاوسی است که توسط سیدحسین میر جلیلی به فارسی برگردانده شده است.

انتهای پیام
captcha