مراسم یادبود خادم و معلم قرآن در انگلیس + عکس
کد خبر: 4043379
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

مراسم یادبود خادم و معلم قرآن در انگلیس + عکس

قرآن‌آموزان و مربیان مرکز اسلامی انگلیس به پاس دو دهه خدمات آموزشی «علی رمضان الاوسی»، خادم و معلم فقید قرآن مجلس یادبود برگزار کردند.

مراسم یادبود خادم و معلم قرآن در انگلیس + عکسبه گزارش ایکنا، در این مراسم دانش‌آموزان و مربیان مدرسه تبیان با روشن‌کردن شمع، قرائت قرآن و بیان اوصاف علی رمضان الاوسی از وی تجلیل کردند و یاد وخاطره این خادم قرآن را گرامی داشتند.

علی رمضان الاوسی مدیر مدرسه تبیان بود و بیش از دو دهه خدمات علمی و آموزشی فراوان و ماندگاری در عرصه آموزش قرآن از خود به یادگار گذاشته است.

بنا به اعلام مرکز اسلامی انگلیس، در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی جعفری پس از اقامه نماز جماعت در سخنانی به تعظیم مقام والای معلم پرداخت و افزود: علاوه بر خدمات شایسته آموزشی، اخلاق و تواضع دکتر الاوسی، تألیفات ایشان نیز برای همیشه تاریخ زنده خواهد ماند.

گفتنی است، علی رمضان الاوسی، استاد دانشگاه جهانی علوم اسلامی لندن و قرآن‌پژوه عراقی مقیم انگلیس بود که ۱۶ اسفند پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در لندن دعوت حق را لبیک گفت.

الاوسی همواره پرچم تقریب بین مذاهب اسلامی را برافراشته و چندین‌بار دبیری کنفرانس‌های تقریب بین شیعه و سنی به وی واگذار شده بود.

کتاب «الطباطبائي و منهجه في تفسيره الميزان: روش علامه طباطبایی در تفسیر المیزان» از تألیفات مهم علی رمضان الاوسی است که توسط سیدحسین میرجلیلی به فارسی برگردانده شده است.

انتهای پیام
captcha