اعزام طلاب قزوینی به اردوی راهیان نور
کد خبر: 4041384
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

اعزام طلاب قزوینی به اردوی راهیان نور

صبح امروز ۱۷ اسفند طلاب مدارس علمیه استان قزوین به یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس اعهزام شدند.

اعزام طلاب قزوینی به راهیان نور

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین، صبح امروز ۱۷ اسفند در مراسم اعزام طلاب مدارس علمیه استان قزوین به یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: سفر راهیان نور فقط یک سفر و حضور عادی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیست، بلکه سفر معنوی و دلی و همسفر شدن با فرهنگ شهادت است که چه خوب است که بتوانید از این سفر توشه ای ارزشمند برای خود کسب کنید.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اعزام شما به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس یادآور روزهایی بود که رزمندگان دلاور و شجاع به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند تا وجبی از این خاک مقدس در تصرف دشمنان نیفتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار شهید از بهترین فرزندان ایران اسلامی با ترک سنگر علم و دانش، در سنگر دفاع مقدس حضور پیدا کردند و با از خودگذشتگی نمره عالی در کارنامه اعمال خود در پیشگاه خدا ثبت کردند، در حال حاضر، این شهدا باید الگو ی شما طلاب مدارس علمیه باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: باید از این سفر نهایت استفاده را برده و برای شما ثمربخش باشد، وقتی در شرح حال شهدا دقت کنیم متوجه خواهیم شد که اکثر آنان اهل نماز شب و تضرع بودند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: زمندگان ما در جبهه‌های حق علیه باطل جوانانی بودند که جبهه‌ها را قبله عبادت و عبودیت خود کردند، و آنان هدفی جز جهاد با جان خود در راه خدا و سخنی جز اخلاص در میدان‌های نبرد نداشتند، لذا در این مسیر از جان خود مایه گذاشتند و لقاء الهی با معرفت نائل شدند و این چیزی است که ما طلاب و روحانیون اگر غفلت کنیم با چند دهه تحصیل در حوزه نمی‌توانیم به دست آوریم در حالی که حوزه علمیه بهترین مکان برای نیل به تقوا، اخلاص و معنویت است، پس سعی کنید بهره معنوی لازم را از این اردو بگیرید.

انتهای پیام
captcha