نشست «آسیب‌های اجتماعی» در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4041341
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

نشست «آسیب‌های اجتماعی» در یاسوج برگزار شد

نشست آسیب‌های اجتماعی به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام حسین(ع) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد در مسجد فاطمه الزهرا(س) یاسوج برگزار شد.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 17 اسفندماه در نشست آسیب‌های اجتماعی که به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام حسین(ع) در مسجد فاطمه الزهرا(س) یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: فاصله گرفتن از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) در جامعه یک آسیب بزرگ است که باید خانواده‌ها فرزندان را در زمینه مسائل اعتقادی مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: نقش و اساس بنیان خانواده در جامعه امروزی و همه جوامع مشخص بوده و در کشور ما به این نقش تأثیرگذار باید توجه جدی صورت گیرد. امروزه به دلیل تنوع، تکثر و تعدد موضوعات مختلف در همه زمینه‌ها با توجه به وجود فرصت‌ها، امکانات و ظرفیت‌ها فراوان و متعدد ممکن است خطرات و آسیب‌ها به همان میزان بیشتر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: امروزه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و در یک بعد آن ابزاری به نام «فضای مجازی» که هم یک فرصت بسیار مطلوب و از طرفی می‌تواند یک تهدید بسیار جدی باشد، وجود دارد. با توجه به اینکه بانوان نقش اساسی را در بنیان خانواده دارند، این مسئله باید مورد توجه باشد که از فرصت فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت مطلوب مورد توجه قرار گیرد.

درخشان داشتن سواد رسانه‌ای در دنیای امروزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: زمانی در زمینه دسترسی به اطلاعات محدودیت‌هایی وجود داشت، اما امروز با توجه به فضای مجازی و شرایط کرونایی فرزندان جامعه دسترسی بهتری به فضای مجازی دارند و گاهی اوقات در این فضا آسیب‌هایی متوجه فرزندان بوده که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

وی ابراز کرد: نفس این کارگاه‌ها و کلاس‌ها از دل یک مؤسسه قرآنی بیرون آمده که باید مسائل و آسیب‌های اجتماعی را در قالب نگاه به مسائل قرآنی به پیش ببریم.

درخشان فاصله گرفتن از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) در جامعه را یک آسیب بزرگ دانست و تصریح کرد: هر جامعه‌ای با توجه به شرایط اجتماعی خود می تواند برای خود تصمیم‌گیری کند و مسئله‌ای که وجود دارد این است که فاصله گرفتن از مسائل دینی، فرهنگی، اخلاقی، ارزشی مسجدی و به ویژه مسائل قرآنی خود به خود یک آسیب جدی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha