اقدامات فکری و فرهنگی امام سجاد(ع) برای احیای مکتب تشیع
کد خبر: 4041277
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶

اقدامات فکری و فرهنگی امام سجاد(ع) برای احیای مکتب تشیع

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: با اقدامات امام سجاد(ع) جریان مکتب اهل بیت(ع) و مکتب تشیع رشد و جوشش مجدد پیدا کرد و پیروان اهل بیت(ع) روز به روز بیشتر شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید میرهاشم حسینی، کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیرهاشم حسینی، کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) طی سخنانی در مراسم شب میلاد امام سجاد(ع) که 16 اسفندماه در حرم بانوی کرامت برگزار شد، گفت: امام معصوم همواره به فکر هدایت مردم بوده و اسباب هدایت انسان‌ها را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: انحطاط و فسادهایی که در دوره امامت امام سجاد(ع) در جامعه پدیدار شد بسیار عبرت‌آموز است، چراکه در آن جامعه اکثریت مردم نسبت به خداوند دچار غفلت شده بودند اما با اقدامات بی‌نظیر امام سجاد(ع) زمینه و بستر هدایت‌گری فراهم شد.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: همچنین سقوط فکری و اعتقادی در جامعه زمان امام سجاد(ع) بسیار گسترش پیدا کرده بود و مردم اهل بیت(ع) و امام زمان خود را رها کرده بودند.

حسینی تأکید کرد: با اقدامات امام سجاد(ع) جریان مکتب اهل بیت(ع) و مکتب تشیع رشد و جوشش مجدد پیدا کرد و پیروان اهل بیت(ع) روز به روز بیشتر شدند. سقوط اخلاقی و فرهنگی نیز از دیگر فسادهای جامعه دوره امامت امام سجاد(ع) بود که به طرز عجیبی در متن عمومی جامعه گسترش پیدا کرده و به اوج خود رسیده بود و ازدواج‌های نامشروع و ترویج هنرهای مبتذل توسط افراد فاسد تبلیغ و ترویج می‌شد، اما با اقدامات اصلاحی که توسط امام سجاد(ع) انجام شد، قلوب مردم جهت پذیرش ولایت و امامت آمادگی پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: تبیین و تبلیغ ارزش‌های دینی در قالب‌های مختلف و احیای عاشورا و گسترش فرهنگ عاشورایی با مضامین و روش‌های مختلف از دیگر اقدامات فرهنگی امام سجاد(ع) در دوران امامت خودشان بود.

حسینی تأکید کرد: نور مکتب اهل بیت(ع) با اقدامات فرهنگی و تبیین عبودیت واقعی توسط امام سجاد(ع) در جامعه رنگ و بوی دیگری گرفت و بسترهای فرهنگی و دینی مجدد احیا شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: خدمت فکری و فرهنگی، عقیدتی و اقتصادی به مردم در جامعه و گسترش علوم و ادعیه ناب همانند صحیفه سجادیه از دیگر فعالیت‌های علمی و فرهنگی امام سجاد(ع) است.

وی در پایان یادآور شد: تبیین روش زندگی سالم و صحیح و هدایت انسان‌ها به‌سوی عبودیت حقیقی و تبیین معارف ناب اسلامی و تبیین حقوق اجتماعی توسط امام سجاد(ع) از اقدامات بسیار مهمی است که تا قیامت ماندگار است.

انتهای پیام
captcha