آمریکا فعال‌سازی مکانیسم ماشه را در برنامه دارد
کد خبر: 4040217
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

آمریکا فعال‌سازی مکانیسم ماشه را در برنامه دارد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت آمریکا به دنبال فعالسازی مکانیسم ماشه است نه رفع تحریم‌های ایران، گفت: اروپا با بازیگردانی پشت صحنه آمریکا درصدد است پرونده هسته‌ای ایران را نبندد تا در فرصت مناسب با بهانه سازی جدید ایران را متهم به استفاده غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته کند و با مکانیسم ماشه تحریم‌ها را برگرداند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز 13 اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه دولت آمریکا به دنبال فعالسازی مکانیسم ماشه است نه رفع تحریم‌های ایران، گفت: اروپا با بازیگردانی پشت صحنه آمریکا درصدد است پرونده هسته‌ای ایران را نبندد تا در فرصت مناسب با بهانه سازی جدید ایران را متهم به استفاده غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته کند و با مکانیسم ماشه تحریم‌ها را برگرداند.

وی با اشاره به نبرد تبلیغی و رسانه‌های غربی با ایران انقلابی در مذاکرات وین اظهار کرد: خبر‌های رسیده حاکی از آن است طرف غربی پس از فضاسازی‌های زیاد یک پیش نویس اولیه توافق را آماده و تقدیم ایران کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: در این پیش نویس اروپا و آمریکا از برخی زیاده‌خواهی‌های خودشان عقب‌نشینی کردند گرچه این تنزل از مواضع قبلی یک گام به جلو تلقی و پیشرفت چشمگیری در مذاکرات محسوب می‌شود، اما ابهام در راستی آزمایی ایران از غرب نوعی شیطنت و فرار رو به جلو است.

آل‌هاشم بیان کرد: مواضع اتخاذ شده از سوی سخنگوی وزارت آمریکا و فضا‌سازی‌های که در این میان از سوی رسانه‌های غربی آغاز شده نشان می‌دهد کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا قصد دارند به رویه غیرسازنده خودشان که موجب طولانی شدن مذاکرات است برگردند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و سناریو‌های مختلف آن و شیطنت ناتو و غرب به‌ویژه آمریکا در آغاز جنگ اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هر گونه کشتار غیرنظامیان و نابودی زیرساختهای هر کشوری است و توقف جنگ را می خواهد.

وی در ادامه خطبه‌ها با تبریک ولادت با سعادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: نامگذاری ولادت سومین امام شیعیان به عنوان روز پاسدار رسالت و مسئولیت پاسداران انقلاب اسلامی را سنگین‌تر و بیشتر می‌کند.

آل‌هاشم، با بیان اینکه باید حافظ راه و روش حسینی باشیم ادامه داد: با تبعیت صادقانه از امام حسین(ع) همه باید پاسدار قرآن، اسلام و انقلاب باشیم و با بصیرت، بیداری و استقامت در مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر آرمان‌های نظام اسلامی حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: سپاه نقش خود را در حوادث مختلف به خوبی نشان داده است و امروز به همین دلیل دشمنان از سپاه و نیرو‌های مسلح ما می‌ترسند و به ویژه اینکه از دست سپاه عصبانی هستند.

وی همچنین با تبریک روز جانباز اظهار کرد: نباید جانبازان را فراموش کنیم و تجلیل از جانبازان فقط منحصر به روز جانباز نشود و در طول سال از رشادت‌های آن‌ها تقدیر شود.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از راهکار‌های رسیدن به تقوا عدالت است و از مصادیق آن مبارزه با فساد است گفت: قطع دست مفسدان شرط ایجاد اقتصاد سالم و پویا در جامعه است.

وی افزود: سرمایه‌گذار و جوینده کار باید احساس امنیت و اطمینان داشته باشند و اگر زیاده خواهان انحصار جو، در جامعه طرد نشوند سرمایه‌گذار و تولید کننده و اشتغال طلب احساس ناامنی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز به فرارسیدن ماه معظم شعبان اشاره کرد و ادامه داد: کسی که از فرصت عظمت ماه شعبان استفاده کند مشمول رحمت خدا می‌شود چرا که شعبان ماه بسیار شریف و منتسب به پیامبر اکرم(ص) است و روزه داری در این ماه سفارش ایشان است.

انتهای پیام
captcha