مسئولان خدمتگزارانی صادق برای مردم باشند
کد خبر: 4040210
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

مسئولان خدمتگزارانی صادق برای مردم باشند

امام جمعه سنندج گفت: خدمتگزاری به مردم بزرگترین عبادت است چراکه در احادیث آمده است که اگر عبادت را دو نصف کنیم نصف بیشتر آن را خدمتگزاری به مردم دربر می‌گیرد و بر همین اساس باید مسئولان نیز خدمتگزارانی صادق برای مردم باشند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 13 اسفندماه در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: دین اسلام بزرگترین آزادی‌ها را به بشریت داده است اما این آزادی دربرگیرنده شرف، کرامت، عزت، انسانیت و غیره بوده است.

وی با اشاره به اینکه حجاب اسلامی که امروز مورد هجمه دشمنان اسلامی و مسلمین در جهان غرب قرار گرفته است، افزود: قرآن کریم به واسطه وقار، ادب، حیا، شخصیت و حیا رعایت حجاب اسلامی را واجب کرده است.

امام جمعه سنندج بیان کرد: قبل از بعثت پیامبر اسلام(ص)، دوران جاهلیت، زنده به گور کردن دختران، قتل و غارت، جنگ و خونریزی بر سرزمین اعراب حاکم بود اما به واسطه دین اسلام انسان‌ها ارزش و جایگاه پیدا کردند چراکه مکتب اسلام بهترین ارزش‌های اخلاقی و رفتاری را در جامعه ترویج داد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه 57 سوره نحل می‌فرماید: «وَإِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثَىٰ ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ كَظِيمٌ؛ و چون یکی از آنان را به [ولادت] دختر مژده دهند [از شدت خشم] چهره‌اش سیاه گردد و درونش از غصه و اندوه لبریز و آکنده شود!!» این آیه قرآن کریم بیانگر حال و روز انسان‌ها دوران جاهلیت بوده است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه دین اسلام عزت و اقتدار را برای جهان بشریت به ارمغان آورد، گفت: امروز هندوستانی که ادعای تمدن و فرهنگ را دارد اما از حجاب اسلامی که بیانگر شرف و کرامت انسانی است، دوری می‌کند و یک زن را به خاطر داشتن حجاب اسلامی از بین می‌برند.

وی افزود: خدمتگزاری به مردم بزرگترین عبادت است چراکه در احادیث داریم که اگر عبادت را دو نصف کنیم نصف بیشتر آن را خدمتگزاری به مردم در بر می‌گیرد و بر همین اساس باید مسئولان نیز خدمتگزارانی صادق برای مردم باشند.

امام جمعه سنندج با تقدیر از دولت سیزدهم به واسطه اختیاراتی که به استانداران برای ارائه خدمتگزاری بهتر اعطا کرده‌اند، افزود: امیدواریم استاندار جوان و نخبه استان کردستان بتواند در این زمینه گام‌های مهم و اثرگذاری بردارد.

وی گفت: مسئولان باید همواره با الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) هیچگاه با خاطری آسوده در خواب نباشند چراکه ممکن است به دلیل یک کوتاهی هرچند اندک جان یک نفر به خطر بیفتد.

ماموستا رستمی با تقدیر از تلاش شبانه روزی تیم انرژی هسته‌ای افزود: تیم انرژی هسته‌ای با تلاش، استقامت، صبوری و حفظ قدرت و اقتدار ایران اسلامی توانستند تحریم‌های اقتصادی علیه کشور را از بین برده و در این مسیر نه تنها امتیازی به دشمن ندادند بلکه امتیازاتی را نیز کسب کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha