تربیت ۱۸ هزار قرآن آموز از سوی مؤسسه هجرت در خلخال
کد خبر: 4040127
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

تربیت ۱۸ هزار قرآن آموز از سوی مؤسسه هجرت در خلخال

مسئول مؤسسه قرآنی هجرت خلخال، گفت:۱۸ هزار نفر قرآن آموز از بدو تأسیس مؤسسه قرآنی هجرت خلخال در این مرکز فرهنگی قرآنی آموزش دیده‌اند.

موسسه قرآنی هجرت ۱۸ هزار قرآن آموز پرورش داده استمحمدذکی نقیب، مسئول مؤسسه قرآنی هجرت خلخال، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: تربیت بیش از ۱۸ هزار قرآن آموز ره‌آورد و نتیجه چند دهه فعالیت این مؤسسه قرآنی در خلخال است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۶۸ به طور رسمی فعالیت مؤسسه قرآنی هجرت خلخال آغاز شده و در این راستا با ادامه فعالیت‌های قرآنی و گسترش کلاس‌ها در چند سال اخیر بیش از ۱۱ دوره آموزش تربیت معلم قرآنی برگزار شده است که چهار مورد در شهر هشجین انجام و در این دوره‌ها تجوید، روخوانی، مفاهیم و روانخوانی ارائه شد.

ذکی نقیب ادامه داد: محل کنونی فعالیت مؤسسه هجرت، یک مدرسه قدیمی از آموزش و پرورش است که غیر قابل استفاده برای محیط آموزشی بود که به همت فعالان فرهنگی شهرستان این مدرسه به شکل خیلی زیبا مرمت و با فضا سازی معنوی و فرهنی و قرآنی برای حضور قرآن آموزان نونهال، نوجوان، جوان و خانواده‌ها مهیا شد که انتظار می‌رود با حمایت مسئولان در آینده نیز شاهد پیشرفت چشمگیر این مرکز قرآنی باشیم.

مسئول مؤسسه قرآنی هجرت خلخال، با اشاره به آموزش‌های مجازی و حضوری اعضای این مؤسسه قرآنی در فضای مجازی، تاکید کرد: امسال نیز یک دوره تربیت معلم حفظ قرآن برای ۲۲ نفر از بانوان حافظ قرآن از مردادماه تا آذرماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ظرفیت محدود با اساتید برتر کشوری و استانی برگزار شد.

نگاهی به تاریخچه مؤسسه قرآنی هجرت خلخال

از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۴ تحت عنوان دارالقرآن کریم خلخال، اولین مرکز قرآنی شهر تلقی شده است و از تاریخ ۱۳۸۵ با تغییر نام از دارالقرآن کریم به مؤسسه قرآنی مردمی هجرت به ثبت رسید و فعالیت‌ها به شرح زیر در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه انجام می‌شود.

۱ - تربیت مربی قرآنی

۲ - تربیت اساتید قرآنی در سطح مختلف

۳ - تربیت قاریان و حافظان قرآنی در سنین مختلف

۴ - تربیت گروه‌های تواشیع در مناسبت‌های تقویمی و مذهبی

۵ - آموزش روخوانی، روانخوانی و قرائت تجویدی در سطح شهرستان به تعداد بیش از ۱۵ هزار نفر از اولین روز تاسیس تا اکنون

کسب رتبه‌های سطح استان و کشوری با عنوان برترین سطح مؤسسه قرآنی که در سال ۱۳۹۲ به عنوان رتبه برتر از سوی سازمان دارالقرآن کشور از بین بیش از ۲ هزار مؤسسه کسب نموده است، درجه سطح موسسه در استان یک بوده و تا امروز فعالیت خود را با داشتن نزدیک به ۵۰ نفر مربی و استاد در سطوح مختلف ادامه می‌دهد. فعالیت همه مربیان، اساتید قرآنی و عوامل فعال قرآنی  بدون دستمزد انجام می‌شود.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha