تأکید بر میزبانی شایسته از زائران مهدوی جشن نیمه شعبان در قم
کد خبر: 4040025
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

تأکید بر میزبانی شایسته از زائران مهدوی جشن نیمه شعبان در قم

استاندار قم با تأکید بر لزوم تلاش برای میزبانی شایسته از زائران مهدوی جشن نیمه شعبان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان، مؤظف به همکاری با ستاد تسهیلات زائران هستند.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم ویژه نیمه شعبان که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، طی سخنانی بر لزوم حضور همه دستگاه‌های دولتی با حداکثر توان و ظرفیت برای خدمات‌رسانی شایسته به زائرین در ایام نیمه شعبان تاکید کرد.

وی با بیان این که میزبانی از زائران جشن نیمه شعبان باید به شکل مطلوب و شایسته‌ای باشد، افزود: لازم است در خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین علاوه بر بهره‌مندی از کمک‌های ملی، از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استان استفاده شود.

استاندار قم همچنین لزوم توجه به رعایت موارد بهداشتی، اهتمام جدی به خدمات عمومی و توجه به سلامت مردم در این مراسم را ضروری دانست و گفت: همه امکانات، خدمات و پشتیبانی‌های مورد نیاز باید تا قبل از ۱۸ اسفند آماده باشد.

وی ضمن تشکر از اقدام‌های انجام شده توسط کمیته اجرایی، از دستگاه‌های خدمت رسان خواست تا تمهیدات و هماهنگی لازم برای جلوگیری از آب گرفتگی ناشی از بارندگی‌های پیش رو و تامین روشنایی پارکینگ‌ها اندیشیده‌ شود.

استاندار قم  روز گذشته 11 اسفندماه نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم نیز با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام نیمه شعبان گفت: در آخرین هفته سال شرایط متفاوتی را در استان داریم، از این رو باید نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی را بیش‌ازپیش افزایش دهیم.

شاهچراغی با بیان اینکه همه مجموعه‌های استان برای جشن‌های میلاد امام زمان (عج) هماهنگ باشند، بیان کرد: برای تأمین ماسک مورد نیاز نیز باید در سطح ملی اطلاع‌رسانی شود، تا هرکس به جمکران مشرف می‌شود با خود ماسک به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: بخشی از کار در ایام پایانی سال مربوط به راهنمایی زائران و معرفی قم به آنها است، اما بخش عمده فعالیت ما توصیه‌های بهداشتی است، باید ظرف این دو هفته کنترل‌ها را تشدید کنیم، ولی مبنای تعطیلی‌ها دستورالعمل ستاد کروناست.

انتهای پیام
captcha