خیرین آستان مقدس بانوی کرامت با آیت‌الله سعیدی دیدار کردند
کد خبر: 4039494
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

خیرین آستان مقدس بانوی کرامت با آیت‌الله سعیدی دیدار کردند

جمعی از خیران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) شب گذشته ضمن دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس، به غبارروبی ضریح مطهر پرداختند.

دیدار خیرین آستان مقدس بانوی کرامت با آیت‌الله سعیدیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، در دیدار جمعی از خیران آستان مقدس فاطمی که شب گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: محدث قمی در مفاتیح‌الجنان از قول علامه مجلسی روایتی را نقل کرده که در آن امام رضا(ع) به سعد اشعری قمی فرمودند دختری از ما نزد شما است که هر کسی او را با معرفت به حقش زیارت کند بهشت برای او واجب می‌شود.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) آدابی را برای زیارت حضرت معصومه(س) ذکر کرده‌اند که زائر چطور شروع به زیارت کند و کجا بایستد، افزود: امام هشتم(ع) متن زیارتنامه حضرت معصومه(س) را به سعد اشعری تعلیم فرمودند و معارف زیادی را در این زیارتنامه برای ما بیان کرده‌اند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در فرازهای آخر زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) از خدا می‌خواهیم که عمرمان را ختم به خیر کند و آنچه داریم را از ما نگیرد، افزود: آن چیزی که به انسان مؤمن داده شده و توقع دارد که خدا آن را از او نگیرد ایمان به خدا و پیامبر(ص) و معرفت و توجه به اهل بیت(ع) است و از خدا می‌خواهیم که این نعمت را برای ما تثبیت کند و نعمت‌های دیگری که هنوز به ما نداده است از جمله نعمت ظهور را نیز به ما عطا کند.

وی ارتباط با خدا و اهل بیت(ع) را از نعمت‌های مهمی دانست که به ما عطا شده است، افزود: نعمت معیت و همراهی با اهل بیت(ع) همان صراط مستقیمی است که هر روز بارها در نماز از خدا می‌خواهیم و انسان مؤمنی که به زیارت حرم اهل بیت(ع) مشرف شده همواره می‌ترسد که این نعمت از او گرفته نشود.

سعیدی گرفته شدن نعمت همراهی و خدمت به اهل بیت(ع) را زیان‌بارترین خسران زندگی دانست و گفت: همانطور که شیطان که از مقربان درگاه خداوند بود با یک خطا از این مسیر رانده شد هیچ تضمینی برای ما هم وجود ندارد که همیشه در صراط مستقیم باقی بمانیم بلکه ممکن است با یک خطا و کوتاهی این نعمت از ما گرفته شود.

وی با بیان اینکه قدر و منزلت هر کسی به چیزی است که به آن دل خوش و افرادی است که با آنها مأنوس است، افزود: نعمت دلخوش بودن به زیارت اهل بیت(ع) و انس با حرم و زیارت اهل بیت(ع) قدر و منزلت انسان زائر را نشان می‌دهد و اگر این زائر بداند با زیارت جایگاهش در بهشت خواهد بود به هیچ قیمتی نمی‌خواهد این جایگاه را از دست بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: از این رو است که زائر حضرت معصومه(س) باید دغدغه گرفته شدن این نعمت را داشته باشد و از خدا بخواهد که نعمت معیت با اهل بیت(ع) را از او نگیرد.

یادآور می‌شود، این جمع از خیران پس از دیدار با آیت‌الله سعیدی ضریح مطهر بانوی کرامت را غبار روبی کردند.

انتهای پیام
captcha