آغاز ثبت‌نام دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن در اردبیل
کد خبر: 4039013
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

آغاز ثبت‌نام دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن در اردبیل

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: لینک ثبت‌نام هفدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان اردبیل منتشر شد.

آغاز ثبت‌نام دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن در اردبیلحجت‌الاسلام عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: لینک ثبت‌نام هفدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم منتشر شد.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با داشتن فایل تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس ۴×۳ به بخش ثبت‌نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در سایت تلاوت به نشانی Telavat.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، خاطر نشان کرد: آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن شامل آزمون‌های بخش ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن و با درجات ۱ تا ۵ و همترازی با مدارک دیپلم تا دکترا است که هر ساله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار و مدارک فوق با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام صابر، یادآور شد: این آزمون برای حافظان کل متقاضی مدرک حفظ درجه سه در دو مرحله کتبی و شفاهی برپا می‌شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی، در آزمون شفاهی شرکت کرده و مواردی همچون تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha