آغاز ثبت‌نام هفدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان در گلستان
کد خبر: 4038923
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

آغاز ثبت‌نام هفدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان در گلستان

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان گفت: ثبت‌نام هفدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از اول اسفندماه آغاز شده و حداکثر تا ۲۵ همین ماه ادامه دارد.

ابراهیم مقصودلو کارشناس قرانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگانابراهیم مقصودلو، کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی شهرستان‌گرگان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان از آغاز ثبت‌ نام هفدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن خبر داد و گفت: ثبت نام دوره هفدهم از یکم اسفندماه آغاز شده و حداکثر تا 25  همین ماه ادامه دارد.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در خصوص نحوه ثبت‌نام در این دوره بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با داشتن  فایل تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس 4×3 به بخش ثبت‌نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در سایت تلاوت به نشانی Telavat.ir مراجعه کرده و اطلاعات خویش را در سامانه ثبت نام وارد کنند.

مقصودلو گفت: آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن‌ بالاترین آزمون‌ حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود و شامل آزمون‌های بخش ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن‌ با درجات ۱ تا ۵ و همترازی با مدارک دیپلم تا دکتری است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان تصریح‌کرد: این آزمون برای کسانی که تا درجه ۳ یعنی حافظ کل قرآن باشند در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی، در آزمون شفاهی شرکت کرده و مواردی همچون تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مقصودلو با بیان اینکه این مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود، گفت: مرحله کتبی این آزمون در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ و مرحله شفاهی در اواخر مرداد ماه سال آینده و براساس جدول زمانبندی اجرای طرح اعطای مدرک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha