انتقال مفاهیم دفاع مقدس بهترین نسخه برای غلبه بر مشکلات است
کد خبر: 4037953
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

انتقال مفاهیم دفاع مقدس بهترین نسخه برای غلبه بر مشکلات است

رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای اظهار کرد: انتقال مفاهیم غنی دوران دفاع مقدس و معرفی پدیدآورندگان آن حماسه جاودان جهت الگوپذیری نسل جوان، بهترین نسخه برای غلبه بر مشکلات و تنگنا‌های کنونی است.

حمید حیدری، رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای،به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرهنگ حمید حیدری، رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای، امروز، دوم اسفندماه، در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی گفت: دفاع مقدس به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال پر افتخار را برای این مرز و بوم رقم زده و تا همیشه تاریخ باقی خواهند ماند.

وی افزود: انتقال مفاهیم غنی دوران دفاع مقدس و معرفی پدیدآورندگان آن حماسه جاودان جهت الگوپذیری نسل جوان، بهترین نسخه برای غلبه بر مشکلات و تنگنا‌های کنونی است.

حیدری تأکید کرد: امروزه با پیشرفت فناوری‌ها، فضای مجازی به تمامی شئون زندگی و جامعه نفوذ کرده و بهره‌گیری از فرصت‌های بی‌بدیل این فضا یک ضرورت انکارناپذیر است.

رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای با بیان این‌که در طول ۲ سال گذشته با گسترش ویروس منحوس کرونا و با توجه به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اکثر فعالیت‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود که بیانگر اهمیت این بستر در فعالیت‌های جاری و روزمره است، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌توان افکار درست و صحیح را در فضای مجازی منتشر کرد و از امکانات این فضا برای پاسخ به اشکالات و ابهام‌آفرینی‌های دشمنان استفاده و به معنای واقعی کلمه در فضای مجازی جهاد کرد.

وی تاکید کرد: اندیشه‌پروری، معرفت‌افزایی و انتقال مفاهیم و آرمان‌ها و بینش‌های عمیق دفاع مقدس به نسل جوان در قالب‌های نو، ترویج ارزش‌های آن دوران طلایی در جامعه، شناسایی، هدایت و سازماندهی گروه‌های تخصصی، شبکه‌سازی و به کارگیری فعالان متخصص و متعهد از بین دانشجویان، هنرمندان و دیگر جوانان مبتکر و خلاق و ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان مردمی و تشکل‌های صنفی حوزه دفاع مقدس در فضای مجازی با هدف جریان‌سازی موثر، از اولویت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده و اجرای جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی نیز بر همین اساس صورت گرفت.

رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای افزود: فراخوان و معرفی بخش‌های پنج‌گانه سومین دوره جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۹ همزمان با سالروز قیام تاریخی مردم تبریز آغاز و تا روز جهانی مقاومت ۱۳ دی سال ۱۴۰۰ ، هزار و ۴۵۲ اثر به دبیرخانه واصل شد.

حیدری گفت: اتکا به جوانان انقلابی، مومن و دانا در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و جای بسی افتخار و خوشحالی است که اکثر شرکت‌کنندگان در جشنواره و حائزین رتبه‌های برتر، از خیل جوانان شایسته کشور عزیزمان هستند؛ همان‌گونه که حماسه‌سازان دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس نیز از جوانان برومند این مرز و بوم بودند.

انتهای پیام
captcha