مشارکت ۱۵ هزار نفر در طرح ملی تفسیر آسان قرآن
کد خبر: 4036457
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

مشارکت ۱۵ هزار نفر در طرح ملی تفسیر آسان قرآن

طرح ملی آموزش تفسیر ۲۰ سوره آخر قرآن کریم با مشارکت ۱۵۰۰۰ نفر از سراسر کشور از طریق سامانه ملی مجازی آموزش قرآن و عترت(ع) در حال اجرا است.

به گزارش ایکنا، سازمان دارالقرآن الکریم با مشارکت ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور طرح ملی آموزشی مجازی تفسیر آسان قرآن را برگزار می‌کند. زمان برگزاری این آزمون پیش از این شانزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ اعلام شده بود که بر اساس آخرین اعلام مسئولان سازمان دارالقرآن و به دلیل استقبال استان‌های شرکت‌کننده، به ۲۸ بهمن‌‌ماه تغییر پیدا کرد. همچنین مهلت ثبت‌نام تا ۲۷ بهمن‌ماه اعلام شد.

حسین تقی‌پور، سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم گفت: طرح ملی آموزش تفسیر ۲۰ سوره آخر قرآن کریم با بیان، تفسیر و آموزش حجت‌الاسلام قرائتی و با مشارکت ۱۵۰۰۰ نفر از سراسر کشور از طریق سامانه ملی مجازی آموزش قرآن و عترت(ع) به نشانی lms.telavat.it در حال اجرا است.

وی گفت: آموزش‌های مذکور در قالب کلاس‌های آنلاین بوده و با حضور حجت‌الاسلام بهشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال حداکثری شرکت کنندگان در کلاس‌های مذکور اظهار داشت: آزمون این طرح آموزشی روز‌های ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه و به صورت آنلاین برگزار شده و در پایان به نفرات برگزیده، گواهینامه معتبر از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اعطا خواهد شد.

تقی‌پور در خصوص این آزمون خاطر نشان کرد: این آزمون به صورت تستی و در قالب ۲۰ سؤال برای هر فرد و در مدت زمان ۲۰ دقیقه خواهد بود. تقی پور گفت: همه مراکز قرآنی در استان‌ها در فرایند جمع آوری اطلاعات و ثبت نام از علاقمندان همکاری لازم را داشتند.

وی اظهار کرد: این طرح آموزشی از دی ماه آغاز شده و تا ۱۶ بهمن ماه ادامه داشت که به دلیل استقبال علاقه‌مندان، تمدید شده و تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت آموزش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به محتوای آموزشی این دوره گفت: محتوا‌های آموزشی این طرح توسط سازمان دارالقرآن الکریم و بر اساس تفسیر نور استاد قرائتی تولید شده است و شامل ۲۰ سوره آخر قرآن کریم و جز ۳۰ قرآن است.

وی در پایان گفت: در این طرح آموزشی، برای هر استان، یک جلسه جمع‌بندی و رفع اشکال به صورت آنلاین و با حضور استادان آقایان بهشتی، نادی، میریحیی و افتخاریان نیز برگزار شده است.

این طرح آموزشی به صورت رایگان توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha