تلاش برای حل سه معضل اجتماعی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4035859
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

تلاش برای حل سه معضل اجتماعی خراسان‌جنوبی

مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ورودی زندان‌های استان آسیب مهمی در استان است، اظهار کرد: تصادفات منجر به فوت و جرح، کودک‌آزاری و همسرآزاری از دیگر آسیب‌هاست.

عباسعلی بهاری، مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، عباسعلی بهاری، مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی، امروز  ۲۳ بهمن‌ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت این دفتر در حوزه مشارکت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، گفت: در حوزه مشارکت‌ها حدود ۳۵ درصد رشد داشتیم و در حوزه مشارکت نیز در زمینه سازمان‌های مردم‌نهاد بروز می‌یابد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۳۹ سازمان مردم‌نهاد در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: میانگین مشارکت اجتماعی مردم خراسان‌جنوبی ۸۳ درصد است که در مقایسه با کشور ۱۰ درصد بیشتر است.

بهاری بیان کرد: در حوزه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد استان تلاش کردیم و در حوزه جوانان ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد به سه برابر افزایش یافته است؛ متأسفانه دستگاه‌های اجرایی خود را رقیب سازمان‌های مردم‌نهاد می‌دانند و در برون‌سپاری فعالیت‌های درون‌سازمانی خود به آنان دریغ می‌کنند؛ لذا باید فرهنگ‌سازی کمک کنیم تا کارها به مردم سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی خاص استان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: کانون‌های طلاق در سطح استان شناسایی و مداخلات را آغاز کردیم، اما همکاری فرمانداری‌ها را طلب می‌کند.

مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ورودی زندان‌های استان آسیب مهمی در استان است، اظهار کرد: در راستای کاهش آن بحث انتقال زندانیان غیربومی و مجازات جایگزین حبس پیگیری شده است.

بهاری با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت و جرح، کودک آزاری و همسر آزاری از دیگر آسیب‌ها است و از طرفی لازم است مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان راه‌اندازی شود، ادامه داد: مرکز متکدیان و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بیرجند راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: خراسان‌جنوبی رتبه یک تا ۱۰ انواع معلولیت‌های ناشی از ژنتیک، بیماری و حین زایمان را دارد که اگر همکاری و تلاش شود ۸۵ درصد این معلولیت‌ها پیشگیری خواهد شد.

مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۶۰۸ زباله‌گرد در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ساماندهی مرکز مدیریت پسماند و زباله‌گردها انجام شده است.

حسین‌رضا نخعی، مدیرکل جدید دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ما باید بر سبک زندگی دینی و اسلامی تکیه کنیم که ترویج فرهنگی دینی می‌تواند موجب رشد و تعالی جامعه شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ زیربناست و توسعه فرهنگ می تواند زمینه و بستر لازم برای توسعه اجتماعی و اقتصادی و... را به‌وجود آورد، تصریح کرد: همه این‌ها می‌تواند عظمت و دوام داشته باشد با دو حرکت مدیریت جهادی و با شعار «ما می‌توانیم»؛ مقوله فرهنگ در جامعه باید نهادینه‌سازی شود.

در پایان این مراسم حکم انتصاب مدیرکل جدید دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی ابلاغ شد.

حسین‌رضا نخعی متولد سال ۱۳۵۵ و دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، عناوین مسئول صدور پروانه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی معاونت صنایع توسعه روستایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، کارشناس دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری، کارشناس دبیرخانه ستاد تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی استانداری، رئیس دفتر معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری و کارشناس پیگیری حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) را در کارنامه دارد.

همکاری با دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، کارشناس امور روستایی و دهیاری‌های دفتر امور روستایی استانداری، بخشدار سده (شهر آرین‌شهر) شهرستان قاینات، بخشدار بخش مرکزی شهرستان خوسف، کارشناس امور تقسیمات کشوری استانداری، مسئول دبیرخانه احزاب و تشکل‌های سیاسی و صنفی استانداری و مسئول دبیرخانه کمیسیون کارگری شورای تأمین استانداری از دیگر سوابق اجرایی وی است. پیش از این «عباسعلی بهاری» از سال ۱۳۹۸ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی بود.

انتهای پیام
captcha