سازمان همکاری اسلامی: نقض قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل پاداش ندارد
کد خبر: 4034490
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

سازمان همکاری اسلامی: نقض قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل پاداش ندارد

سازمان همکاری اسلامی ضمن استقبال از تصمیم اجلاس سران اتحادیه آفریقا در تعلیق تصمیم‌گیری برای اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه گفت که نباید به رژیم صهیونیستی برای نقض شدید قوانین بین‌المللی پاداش داده شود.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، سازمان همکاری اسلامی از تصمیم اجلاس سران اتحادیه آفریقا در تعلیق اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه استقبال کرد.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است: این تصمیم اتحادیه آفریقا با مواضع تاریخی کشورهای این اتحادیه در حمایت از آرمان عادلانه فلسطین منطبق است.

بر اساس این بیانیه، کشورهای اتحادیه آفریقا همواره مخالف سیاست‌های استعماری رژیم صهیونیستی در شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطین و پاکسازی نژادی و تبعیض نژادی علیه ملت فلسطین بودند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین تأکید کرد: اسرائیل، به عنوان قدرت اشغالگر، نباید به خاطر نقض شدید قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل پاداش بگیرد.

نشست دو روزه سران اتحادیه آفریقا از روز شنبه در آدیس آبابا با حضور تعدادی از رهبران کشورها و نهادهای آفریقایی برگزار شد.

سران اتحادیه آفریقا دیروز یکشنبه تصمیم مربوطه برای اعطای عضویت ناظر به رژیم اسرائیل را به حالت تعلیق درآوردند و کمیته‌ای متشکل از سران هفت دولت از جمله الجزائر برای بررسی این موضوع و ارائه نتیجه آن به اتحادیه آفریقا تشکیل دادند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ماه گذشته اعلام کرده بود که سفیرش در اتیوپی اعتبارنامه خود را به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا به این اتحادیه تقدیم کرده است. به دنبال این ادعای رژیم صهیونیستی رسانه‌های عربی اعلام کردند که هفت دولت عضو اتحادیه آفریقا مراتب اعتراض خود به تصمیم اعطای وضعیت ناظر به تل‌آویو را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha