جامعه به سمت قرآن‌محوری و قرآن‌باوری سوق داده شود
کد خبر: 4033615
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

جامعه به سمت قرآن‌محوری و قرآن‌باوری سوق داده شود

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه جامعه به سمت قرآن‌محوری و قرآن‌باوری سوق داده شود، گفت: در این راستا یکی از مهم‌ترین کارهای صورت گرفته، ایجاد یک جامعه قرآنی است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، 14 بهمن‌ماه در آیین تجلیل از فعالان قرآنی استان اظهار کرد: نهضت انس با قرآن در جامعه محقق و آثار معنوی و تأثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها بازگو شود.

وی با تأکید بر اینکه جامعه به سمت قرآن‌محوری و قرآن‌باوری سوق داده شود، افزود: یکی از مهم‌ترین کارهای انجام شده انسان ایجاد جامعه قرآنی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه با ایجاد جامعه قرآنی، یادگیری، درک بهتر و عمل به این کتاب آسمانی بیشتر ترویج پیدا می‌کند، افزود: انس با قرآن در جامعه تحقق و آثار معنوی و تأثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها بازگو شود.

وی ترویج قرآن در جامعه به‌عنوان قانون اساسی اسلامی را وظیفه هر انسانی خواند و ادامه داد: ضروری است تعداد قاریان، حفاظ و مفسران قرآن در استان افزایش یابد چرا که در این زمینه خلاء داریم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به آیه 51 سوره قصص که می‏فرماید: « وَلَقَدْ وَصَّلْنَا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ؛ ما این قرآن را برای آنان پی در پی و به هم پیوسته [به صورت سوره ای پس از سوره ای و آیه ای بعد از آیه ای] آوردیم تا متذکّر و هوشیار [حقایق] شوند»، افزود: این آیه یکی از نفیس‌ترین آیات قرآن در همین سوره بوده که انسان‌ها می‌توانند از آن درس عبرت بگیرند.

وی افزود: امیداوره با هدایت خداوند متعال همه در مسیر قرآن گام برداشته و تبعیت از فرموده‌های خداوند در این کتاب آسمانی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید براینکه هنر پیوند دادن جامعه به قرآن و مبانی دینی یکی از راه‌هایی است که می‌توان برای سعادت دنیا و آخرت از آن بهره برد، یادآور شد: اگر جامعه به سمت قرآن هدایت شود، بسیاری از مشکلات کنونی جامعه گره‌گشایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha