صدا و سیما افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) را بازگو کند
کد خبر: 4032531
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

صدا و سیما افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) را بازگو کند

مرجع تقلید شیعیان گفت: صدا و سیما برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ انقلاب باید افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و نقش ایشان در هدایت و رهبری ملت مسلمان ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو کند.

 آیت‌الله العظمی نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیانبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله العظمی نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت‌الاسلام کمساری، سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) که امروز دهم بهمن‌ماه در دفتر معظم له برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید افکار و اندیشه‌های امام در حوزه‌های علمیه تدریس شود، اظهار کرد: معرفی امام خمینی به جهانیان؛ شناساندن خلاصه اسلام است.

وی ادامه داد: مبانی فقهی، سیاسی و فلسفی امام خمینی(ره) باید در حوزه‌های علمیه زنده باشد و از این‌ رو برای شناختن شخصیت امام(ره) مطالعه آثار ایشان به‌ویژه صحیفه و دفتر تبیان بسیار ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه معرفی شخصیت امام خمینی(ره) در زمان کنونی ضروری است، گفت: در شرایطی که دشمنان سعی در منزوی کردن فرهنگ اسلام و معارف قرآن داشتند امام راحل با اتکا به خداوند و بر اساس فرهنگ اهل‌بیت (ع) توانست مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کند.

نوری همدانی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل امروز شاهد فریاد اسلام‌خواهی در سرتاسر سرزمین‌های اسلامی هستیم، بیان کرد: امام خمینی(ره) توانست در زمان استبداد داخلی و استعمار بیگانگان انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و اسلام ناب محمدی را احیا کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: از زمان آغاز غیبت کبری تاکنون شخصیتی جامع همانند امام سراغ نداریم، باید مبانی امام در فقه، فلسفه، تفسیر، عرفان و تهجد و آگاهی به زمان و اوضاع سیاسی برای اندیشمندان به‌ویژه نسل جوانان بیان شود.

مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: صدا و سیما برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ انقلاب باید افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و نقش ایشان در هدایت و رهبری ملت مسلمان ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو کند.

انتهای پیام
captcha