استقبال از نخستین نمایشگاه مصحف شریف در ریاض
کد خبر: 4030641
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

استقبال از نخستین نمایشگاه مصحف شریف در ریاض

مسئولین عربستان سعودی می‌گویند نخستین نمایشگاه مصحف شریف در ریاض با استقبال گسترده مردم این کشور همراه بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از سیدتی، مسئولین عربستان سعودی می‌گویند که نخستین نمایشگاه مصحف شریف که در ریاض، پایتخت این کشور برگزار شده با استقبال گسترده روبه‌رو بوده است.

این نمایشگاه به همت وزارت امور اسلامی عربستان سعودی و با همکاری مجمع چاپ و نشر  مصحف شریف ملک فهد برگزار شده و تاکنون 20 هزار بازدید کننده داشته است.

استقبال از نخستین نمایشگاه مصحف شریف در ریاض

این نمایشگاه ۲۳ دی‌ماه گذشته توسط عبداللطیف آل الشیخ، وزیر امور اسلامی عربستان در مقر این وزارتخانه افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز و از ساعت چهار و نیم بعد از ظهر تا ۱۰ و نیم شب به روی عموم باز است.

از اهداف این نمایشگاه نشان دادن تلاش‌ها و پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه چاپ مصحف شریف در عربستان سعودی، ترجمه معانی قرآن کریم به زبان‌های مختلف و بالا بردن سطح تولید و بهبود کیفیت مصحف‌‌های شریف و طرح ابتکارهایی است که به ارتقای کار در خدمت به قرآن کریم و اهل آن کمک می‌کند.

نمایشگاه مصحف شریف، مراحل تولید مصحف‌های قرآنی در مجمع ملک فهد را به نمایش گذاشته و وزیر امور اسلامی عربستان سعودی تأکید کرده است که این مجمع توانسته جهشی در تولید نسخه‌های قرآن داشته باشد و سقف تولید مصحف در دو سال گذشته به بیش از 20 میلیون نسخه رسیده است.

انتهای پیام
captcha