محفل انس با قرآن در قم برگزار شد
کد خبر: 4030609
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
با حضور قاریان ایران و افغانستان؛

محفل انس با قرآن در قم برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم به‌ مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)، با حضور قاریان دو کشور ایران و افغانستان در هیئت علمدار کربلای قم برگزار شد.

محمد شاه عبادی، دبیر هیئت علمدار کربلای قم به گزارش ایکنا از قم، محمد شاه‌عبادی، دبیر هیئت علمدار کربلای قم در محفل انس با قرآن کریم که به‌مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) با حضور جمعی از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش ناحیه سه قم، شامگاه دوم بهمن‌ماه در هیئت علمدار کربلای قم برگزار شد، اظهار کرد: جلسات محفل انس با قرآن، باعث خیر و برکت است و خوب است که بتوانیم این مراسم‌ را به‌صورت محله به محله برگزار کنیم تا فرزندان ما قرآنی تربیت شوند و آثار آن قطعا در زندگی همه افراد ماندگار می‌شود.

وی نزول سوره‌ کوثر را یکی از دلایل عظمت حضرت زهرا(س) یاد کرد و ادامه داد: میلاد باسعادت کوثر نبی(س) باعث وحدت و همدلی امت نبوی خواهد شد، به‌خصوص اینکه چنین جشن‌هایی در سایه تلاوت قرآن کریم برگزار شود.

شاه‌عبادی بیان کرد: هدف از برپایی محافل قرآنی، ایجاد انس با قرآن بین مردم دو کشور ایران و افغانستان و همدلی و همفکری ولایی و قرآنی بین این دو ملت است، این محفل‌های قرآنی نشان از روابط عمیق فرهنگی و قرآنی دارد.

وی اضافه کرد: فرهنگ ما، زبان ما، اعتقاد و فکر و اندیشه‌ دو ملت ایران و افغانستان همیشه مشترک و همسو بوده‌ است و ان‌شاءالله این محافل را در طول سال بیشتر برگزار خواهیم کرد تا همدلی‌ها در سایه قرآن بیشتر شود.

برپایی محفل قرآنی بین‌المللی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)

در پایان جلسه، با ارتباط مستقیم تصویری از مشهد مقدس و کنار بارگاه ملکوتی حضرت علی‌ ابن‌ موسی‌ الرضا(ع)، کبری حسینی بلخی، از شاعران آئینی در منزلت حضرت زهرا(س) به شعرخوانی پرداخت که این شعر در ادامه می‌آید:

بهار با گل لبخند تو شکوفا شد/ زمین، وسیع شد و قابل تماشا شد

تو مریمی و به پاس حضور قدسی تو/ جهان پر از نفحات خوش مسیحا شد

زکیه، فاطمه، منصوره، طاهره، زهرا/ چه نام‌های قشنگی که ثبت دنیا شد

عرب ز درک خوش دخترانه عاجز بود/ شدی تو «ام ابیها» و صحنه احیا شد

کتاب هستی زن بار و برگ تازه گرفت/ به دست مهر تو دیوان عشق امضا شد

خوشا زمین که تو را یافت تا حیات گرفت/ خوشا منی که به عشق تو نام، کبرا شد

انتهای پیام
captcha