روی کار آمدن مسئولان مطالبه‌گر مهم‌ترین خواسته مردم است
کد خبر: 4029677
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸

روی کار آمدن مسئولان مطالبه‌گر مهم‌ترین خواسته مردم است

امام‌جمعه فردوس گفت: آنچه به دنبال آن هستیم روی کار آمدن مسئولان با اراده، قوی، شجاع و دارای قدرت مطالبه‌گری است.

حجت الاسلام محمد شاکری، امام جمعه فردوسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد شاکری، امام‌جمعه فردوس، 28 دی‌ماه به خبرنگاران رسانه‌های گروهی، گفت: دوران محافظه‌کاری مدیران، وابستگی به میزها، منفعل بودن و بی‌ارادگی تمام شده است و ما به دنبال مدیران با اراده و با قدرت در شهرستان هستیم.

وی گفت: امام‌جمعه تعیین‌کننده شخص برای سمت‌های دولتی نیست و فقط بیان‌کننده ضعف‌ها و مشکلات شهرستان و نیز ظرفیت‌های موجود در منطقه است.

امام‌جمعه فردوس اظهار کرد: روحیه جهادی و قدرت بیان مسائل و مشکلات مردم در مقابل مسئولان مافوق از ویژگی‌های مدیران انقلابی است و برای رسیدن به این هدف مهمترین محوری که می‌تواند در این مسیر کمک‌کننده باشد، خبرنگاران هستند.

وی افزود: خبرنگاران می‌توانند هم مطالبه‌گری را مدیریت کرده و در قالب درست هدایت کنند هم اینکه گفتمان عمومی ایجاد کنند که مانند سیل خروشان در حرکت است و هر کسی که در این مسیر مخالفتی کند این سیل مردمی آن مسئول را حذف خواهد کرد و مدیر توانا سر کار خواهد آمد.

حجت‌الاسلام شاکری خبرنگاران را رزمندگان و جهادگران عرصه خبر و در خط مقدم اطلاع‌رسانی دانست و گفت: بخش زیادی از پیشرفت کاری مسئولان و زود به نتیجه رسیدن منوط به کار خبرنگاران است؛ جهت‌سازی و شفاف‌سازی خواسته‌های مردم توسط خبرنگاران نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

امام‌جمعه فردوس در ادامه رویکرد ستاد نماز جمعه شهرستان را در چهار حوزه مسجدمحوری، وظیفه امامت جمعه، تربیت نیروهای انقلابی و بررسی مسائل فرهنگی شهرستان بیان کرد و افزود: مسجد در تراز انقلاب باید دائما در حال رشد بوده و با مدارس، محله و مردم ارتباط داشته و محل خدمت‌رسانی، تجمع و آموزش مردم باشد.

وی اظهار کرد: خروجی همه فعالیت‌های ستاد نماز جمعه باید نقش مؤثر و حضور برجسته نسل جوان باشد و معیار ارزیابی تأثیرگذاری نماز جمعه در پایان سال با حضور جوانان خواهد بود.

حجت‌الاسلام شاکری گفت: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های نسل جوان، به‌کارگیری نسل جوان و امید دادن به آنان که متأسفانه ناامیدی در بین این قشر حاکم شده و در نهایت کادرسازی رأی بدنه نظام و نیروهای دولتی از برنامه‌های نهاد امامت جمعه این شهرستان است؛ باید به سمت افزایش نیروهای انقلابی و کادرسازی برای ادارات دولتی باشیم و در این صورت است که موفق عمل کرده‌ایم؛ در حوزه مسائل فرهنگی ما به فکر ایجاد نرم‌افزار فکری مدیران فردوس، نخبگان و تأثیرگذاران فردوسی هستیم.

وی افزود: نباید به پوسته و ظاهر فرهنگ توجه کنیم، لذا در کنار رسیدگی به پوسته فرهنگی به هسته فرهنگ که نوع تفکر و دیدگاه ماست نیز باید توجه ویژه داشته باشیم.

در این نشست نیز مسائل و مشکلات خبرنگاران مطرح شد و امام‌جمعه فردوس قول پیگیری حل آنها را داد.

انتهای پیام
captcha