فعالیت روحانیون محدود به مساجد نشود
کد خبر: 4028930
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

فعالیت روحانیون محدود به مساجد نشود

سرپرست تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه رویکرد تبلیغات اسلامی این است که روحانیون خود را فقط در مسجد محدود نکنند گفت: روحانیون به‌ عنوان امام محلات و روستاها بین مردم حضور فعالی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن محمدی، سرپرست تبلیغات اسلامی ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسن محمدی، سرپرست تبلیغات اسلامی ارومیه، امروز، ۲۶ دی‌ در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم دوم بهمن، سال‌روز آغاز قیام مسلحانه در ارومیه و به توپ بستن مسجد اعظم این شهرستان در سال 57 اظهار کرد: باید زندگی و اقدامات علما و مشاهیری مانند حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی امام‌جمعه فقید ارومیه که رشادت‌هایش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی داشت به صورت جامع و درست به مردم معرفی شود.

وی افزود: باید از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و روحانیون، پایگاه‌های مساجد و دانشگاه‌ها برای معرفی انقلابیون و علمای شهر به‌عنوان الگویی برای جوانان استفاده شود و در این راستا رویکرد تبلیغات اسلامی این است که روحانیون خود را فقط در مسجد محدود نکنند، بلکه به‌عنوان امام محلات و روستاها در بین مردم حضور فعالی داشته باشند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: روایات متعددی بر تکریم و معرفی علما به مردم وجود دارد و در احادیث شهری را که فاقد عالم باشد به خرابه تشبیه کرده‌اند و سازمان تبلیغات اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای معرفی مشاهیر ارومیه استفاده خواهد کرد. نباید معرفی علما و فرهیختگان و بزرگان شهر و استان به فرد خاص و روز ویژه‌ای منحصر شود، آذربایجان‌غربی دارای مشاهیر، علما و بزرگان زیادی دارد و باید جوانان با این افراد آشنا شوند.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: باید شهدای انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی و شهدای آذربایجان‌غربی به جوانان معرفی شود و متاسفانه عدم معرفی درست این عزیزان و علمای شهر موجب شده جوانان با الگوهای نادرست آشنا شوند و لذا شاهد هستیم که دشمن از این خلاء برای ضربه زدن به دین و اعتقادات ما نهایت استفاده را برده است.

وی گفت: نباید در شهر شاهد این باشیم که در شب‌های ایام شهادت و وفات اهل بیت(ع) مراسم‌های شادی برگزار کنند، البته این به منزله مخالفت با شادی مردم نیست اما باید مسئولین به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که آسیب به مناسبت‌های دینی نزند.

 

 

انتهای پیام
captcha