تولید مستند «پول تمیز 2» با محوریت امام حسین(ع) + تیزر
کد خبر: 4028079
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

تولید مستند «پول تمیز 2» با محوریت امام حسین(ع) + تیزر

«پول تمیز 2» عنوان مستندی است که همانند قسمت نخست این مجموعه با محوریت امام حسین(ع) جلوی دوربین خواهد رفت و پیاده‌روی اربعین از دیدگاه یک مسیحی توصیف می‌شود.

وحید چاووش، مستندساز در گفت‌وگو با ایکنا درباره تولیدات جدید خود گفت: بعد از مستند «پول تمیز» که اربعین امسال از شبکه دو سیما پخش شد، هنوز کار جدیدی را جلوی دوربین نبرده‌ام، اما چند طرح را در دست دارم که امیدوارم با مهیا شدن شرایط مالی بتوانم کار تولید یکی از آنها را آغاز کنم.

وی افزود: اولین طرحم «پول تمیز 2» نام دارد که دنباله قسمت نخست است. در این طرح نیز محوریت کار امام حسین(ع) است. قصه درباره فردی مسیحی است که سفر اربعین را تجربه و همین موضوع نگرشی جدید برای وی ایجاد می‌کند.

این مستندساز ادامه داد: طرحی دیگری در دست دارم که در آن به اتفاقاتی که در سوریه پرداخته می‌شود توجه خواهد شد. موضوع و محور این کار نیز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. این کار نیازمند تحقیق و سخت‌افزار فراوان است تا مستندی در خور توجه تولید شود.

این کارگردان ادامه داد: طرح دیگری با عنوان «پرونده تمرد من» در دست کار دارم که طی آن به آسیب‌هایی که در دستگاه‌های قضایی  وجود دارد و همچنین ضابطان قضایی توجه خواهد شد؛ البته این کار نیز باید با حمایت بخش‌های مربوطه تولید شود که امیدوارم این خواست حاصل شود.

چاووش تأکید کرد: طرح بعدی درباره آدم‌هایی است که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و ظاهر دینی هم ندارند اما در فعالیت‌های خیر، حضور فعال و گسترده دارند. در این پروژه هم از افراد ایرانی و هم خیران غیر ایرانی صحبت به میان می‌آید.

وی در پاسخ به اینکه مستند دینی از دیدگاه وی چه مشخصه‌هایی دارد، گفت: اگر ملاک قضاوت، ظاهری باشد باید گفت که کارهای دینی کمی در کشورمان تولید نمی‌شود، اما کار دینی واقعی، اثری است که در اصل و مبنا حرف دینی بزند. برای مثال وقتی در طرح «پرونده تمرد من» از فساد حرف زده می‌شود، اثری دینی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha