بی‌توجهی به ارزش‌های دینی؛ خطری جدی برای جامعه اسلامی
کد خبر: 4027289
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

بی‌توجهی به ارزش‌های دینی؛ خطری جدی برای جامعه اسلامی

امام‌جمعه پردیسان بی‌توجهی به ارزش‌های دینی را خطر جدی برای جامعه اسلامی دانست و گفت: ترویج فرهنگ غربی و دوری از سبک زندگی دینی و الهی اهل بیت(ع) خطر جدی است و اگر مسئله همین‌طور ادامه پیدا کند، معلوم نیست وضعیت جامعه اسلامی ما به کجا ختم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی، امام جمعه پردیسانبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام‌جمعه پردیسان در نشست بصیرتی که امروز 19 دی‌ماه در مسجد امام رضا(ع) پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: باید برای فرهنگ‌سازی موضوعات و مفاهیمی چون جهاد، شهادت، ایثار، از خود گذشتگی، مقاومت، ترویج سبک زندگی دینی و الهی، توجه به ارزش‌های دینی، توجه به اخلاق، حجاب، تربیت فرزندان با ایمان تلاش کرد.

وی بی‌توجهی به هر یک از مفاهیم فوق را خطر جدی برای جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: اگر در جامعه اسلامی این مفاهیم نباشد و یا کم‌رنگ شده باشد، با زندگی و فرهنگ غربی هیچ فرقی نخواهد داشت، چرا که زندگی و فرهنگ غرب آمیخته در مادی‌گرایی، بی‌خدایی، بی‌توجهی به مبانی دینی و دوری از مفاهیمی چون خانواده، تقوا، مبانی اخلاقی، الهی و دوستی با چهارپایان است.

امام‌جمعه پردیسان گفت: متأسفانه این نوع از سبک زندگی در رسانه ملی هم ترویج می‌شود و کمتر شبکه‌ای در رسانه ملی است که خانواده، جوانان و جامعه را به سمت آموزه‌های دینی، ارزشی، مقاومت در برابر سختی‌ها، تربیت سالم، فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و ازدواج، تعدد فرزندان و تربیت دینی فرزندان دعوت کند.

حامدی افزود: این موارد و بدتر ترویج فرهنگ غربی و دوری از سبک زندگی دینی و الهی اهل بیت(ع) خطر جدی است و اگر مسئله همین طور ادامه پیدا کند، معلوم نیست وضعیت جامعه اسلامی ما به کجا ختم شود و امیدواریم دنباله‌روهای فرهنگ غربی زودتر متوجه اشتباه رفتن به سمت فرهنگ غربی شوند.

وی بیان کرد: متأسفانه از مسائلی که به آن بی توجهی شده این است که تا چه اندازه توانسته‌ایم جوانان را نسبت به خدا، دین، خداباوری، قیامت و سایر مفاهیمی چون تربیت دینی، خانواده، جهاد، مقاومت در برابر سختی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی آشنا کنیم. وقتی این کارها صورت نگیرد و انجام نشود، جوان امروز به غیر این مفاهیم روی خواهد آورد و این می‌تواند زنگ خطری باشد.

امام‌جمعه پردیسان افزود: این روزها شاهد شمیم جان‌افزای شهدای گمنامی هستیم که جان خود را با خدا معامله کردند، اینها چه کسانی بودند؟ آیا غیر از این است که در همین جامعه، در میان همین مردم، در کنار مفاهیم دینی و ارزشی رشد کردند و با این که همین افراد خانواده، زن، فرزند، مال، ماشین، شغل و سرمایه هم داشتند، اما برای دفاع از دین به همه اینها، به راحتی پشت پا زدند و جان خود را برای بهای بزرگ‌تر با خدا معامله کردند.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که سبک زندگی مادی، تجمل‌گرایی و غربی ما را از فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت باز خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha