پیروان مکتب اهل بیت(ع) هیچگاه به مقدسات اهل سنت توهین نمی‌کنند
کد خبر: 4026521
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری:

پیروان مکتب اهل بیت(ع) هیچگاه به مقدسات اهل سنت توهین نمی‌کنند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: افراد توهین کننده یا از عوام هستند که اطلاع زیادی از دین ندارند یا دستشان در جیب استکبار جهانی است. شیعیان پیرو اهل بیت(ع) هیچگاه به مقدسات اهل سنت توهین نمی‌کنند.    

حجت الاسلام شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش‌‌‌ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در کنفرانس وحدت امت در کراچی خلاصه‌‌‌ای از طرح اتحادیه کشورهای اسلامی را برای حضار تشریح کرد و گفت: ما باید از تفرقه، جنگ، ترور، تکفیر، تنازع و اردوکشی خیابانی جلوگیری کنیم و در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای به یکدیگر توهین نکنیم.
 
وی در ادامه با بیان‌‌‌ اینکه نظریه اتحادیه کشورهای اسلامی در پاکستان در حال ترجمه به زبان اردوست، لایه‌‌ها و اجزای مختلف‌‌‌ این اتحادیه را تشریح و بر ضرورت دوری از تفرقه و همکاری بین اجزای جهان اسلام تأکید کرد.
 
شهریاری افزود: بر مبنای نظریه اتحادیه کشورهای اسلامی ما به عنوان کشورهای اسلامی از جاکارتا تا طنجه باید قدرت‌هایمان را به هم اضافه کنیم و در همه زمینه‌‌ها از جمله سیاسی و علم و فناوری و ... هم افزایی داشته باشیم.
 
دبیرکل مجمع تقریب گفت: در صورت تشکیل امت واحده ما باید به همه نشان دهیم که فرقی با امت واحده اروپایی داریم؛ آنها تابع مسلک لیبرالیسم هستند و ما تابع مسلک اسلامی هستیم.
 
وی در ادامه به ویژگی جامعه اسلامی از جمله تعهد در شریعت، اخلاق اسلامی، اصلاح فساد در جامعه اسلامی، عدالت اجتماعی، بسیج مقاومتی و ... اشاره کرد  و گفت: هر مشکلی باید طبق رأی مجتهد و مفتی خود واجبات و حدود الهی را رعایت کند.
 
دبیرکل مجمع تقریب در مورد بسیج مقاومتی هم گفت: جامعه اسلامی باید ارتش قوی مردمی داشته باشد تا بتواند با دشمن مقابله کند چرا که اگر ما بتوانیم در مقابل دشمن مقاومت کنیم دیگر به مرز و بوم ما چشم طمع نخواهد داشت.
 
اگر می‌خواهیم با رسول خدا (ص) باشیم باید او را اسوه خود قرار دهیم
 
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه صبح امروز 15 دی‌ماه، با حضور در جمع طلاب دارالعلوم مجددیه نعیمیه پاکستان، با بیان اینکه انسان از نور و روح خداست و خداوند نور خود را در وجود انسان قرار داده، گفت: برای باقی بودن باید متصل به نور خداوند شویم و برای اتصال به خداوند باید قلبمان از دنیا خالی شود.
 
دارالعلوم مجددیه نعیمیه پاکستان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: خداوند ولایتش را از طریق عقل و وحی به ما منتقل کرده است و‌‌‌این راههای رسیدن به خداوند متعال است.
 
شهریاری  با اشاره به دوران صدر اسلام، افزود: اختلاف در زمان پیامبر(ص) تا حد جنگ هم بوده است اما معیت با رسول الله(ص)، سعه صدر و اخلاق حسنه ‌‌‌ایشان موجب رفع اختلاف می‌شده است؛ چرا که‌‌‌ ایشان اسوه حسنه و پیامبر رحمت بودند نه پیامبر جنگ داخلی و ترور و بداخلاقی و تند خویی. از‌‌‌این رو اگر می‌خواهیم با رسول خدا(ص) باشیم باید او را اسوه خود قرار دهیم.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان‌‌‌اینکه در عمل باید تابع قرآن کریم باشیم و نباید در زمین دشمن بازی کنیم، گفت: اگر طوری رفتار کردیم که رفتار ما دشمن اسلام را یک قدم به جلو آورد، ما با رسول خدا(ص) نیستیم زیرا با دشمن خدا رفاقت کرده‌‌‌ایم.
 
در ابتدای مراسم مفتی صاحبزاده نذیر جان نایب رئیس دارالعلوم مجددیه نعیمیه با استقبال از حضور هیئت‌‌‌ ایرانی در‌‌‌این مدرسه به ارائه توضیحاتی در خصوص طلاب مجددیه نعیمیه پرداخت.
 
شیعیان پیرو اهل بیت(ع) هیچگاه به مقدسات اهل سنت توهین نمی‌کنند
 
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، در این مراسم همچنین با مفتی محمد نذیر جان مجددی نعیمی، رئیس جماعت بزرگ اهل سنت در پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار با اشاره به صدور فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای مبنی بر حرمت توهین به مقدسات اهل سنت، گفت: کسانی که به مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند، تابع نظام جمهوری اسلامی نیستند. ما تابع حضرت علی(ع) هستیم،‌‌‌ ایشان هیچگاه توهین نمی‌کردند.
 
دیدار حجت الاسلام شهریاری با طلاب دارالعلوم مجددیه نعیمیه پاکستان

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر‌‌‌اینکه ‌‌‌این توهین‌‌ها از ناحیه شیعیان اتفاق نمی‌افتد، گفت: افراد توهین کننده یا از عوام هستند که اطلاع زیادی از دین ندارند یا دستشان در جیب استکبار جهانی است.
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی سیاست انگلستان را ‌‌‌ایجاد تفرقه و حکومت کردن دانست و گفت: در ‌‌‌این راستا گروهی از علمای غیرواقعی را با پول استخدام کرده‌اند تا وجهه دین را با توهین تخریب کنند.
 
شهریاری با اظهار امیدواری نسبت به شکل‌گیری اتحاد جوامع اسلامی، افزود: اتحاد ما می‌تواند پیامی برای افراد عوام و دنیاپرست باشد که رفتارهای تفرقه افکنانه از خود بروز ندهند. شیعیان پیرو اهل بیت(ع) هیچگاه به مقدسات اهل سنت توهین نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه نقشه‌‌های استعمار برای همه روشن شده است، اضافه کرد: در جامعه ‌‌‌ایران شیعیان با اهل سنت دوستی و همزیستی دارند، پاکستان هم رو به رشد است و با الگوگیری از‌‌‌ایران به سمت وحدت در حال حرکت است.
 
وی با اشاره دوباره به فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای مبنی بر حرمت توهین به مقدسات اهل سنت گفت: ‌‌‌آیت الله سیستانی هم به عنوان بزرگترین مرجع تشیع در عراق گفته‌اند که «ما با اهل سنت برادر نیستیم، بلکه اهل سنت جان ما هستند.»
 
در‌‌‌این دیدار، مفتی نعیمی، رئیس دارالعلوم مجددیه نعیمیه با تأکید بر‌‌‌اینکه اکنون فرصت بزرگی است که برای وحدت کار عملی انجام بدهیم، گفت: دشمن وقتی ترور می کند، به اختلافات ما نمی‌نگرد بلکه فقط به مسلمان بودن توجه می‌کند.
 
وی با اشاره به توهین برخی افراد به مقدسات اهل سنت، گفت: حضور شما برای آگاه سازی افراد جاهل در جهت عدم توهین به مقدسات دارای اهمیت است.
 
این عالم صوفی نقشبندیه توضیحاتی در خصوص افکار و روش تعلیم صوفیان ارائه کرد.
 
انتهای پیام
captcha