اعزام ۲۹ تیم ارزیاب خسارت بنیاد مسکن به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4026508
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

اعزام ۲۹ تیم ارزیاب خسارت بنیاد مسکن به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹ تیم ارزیاب خسارت از سوی این بنیاد برای جمع‌آوری میزان خسارات وارده از سیلاب روز‌های گذشته به روستا‌های چابهار، کنارک و نیکشهر اعزام شدند.

سیل در چابهاربه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک‌مداح، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بارش ۱۷۴ میلیمتری باران در ۲۴ ساعت گذشته در کنارک و ۱۳۹ میلیمتر در چابهار و تیس موجب آبگرفتگی معابر، نفوذ آب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی و وارد آمدن خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها در منطقه شده است و با کاهش میزان آب‌های روان، تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن به کلیه مناطق خسارت دیده اعزام شده‌اند.

وی گفت: بنیاد مسکن استان از ابتدای پیش‌بینی‌های جوی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در جنوب استان، با تشکیل ستاد‌های مدیریت بحران و استقرار ماشین‌آلات سنگین در منطقه، انجام اقدامات پیشگیرانه، تقویت سیل بندها، ایجاد سد فیزیکی در معابر، صدور اخطار تخلیه به ساکنین منازل غیر مقاوم و پس از وقوع سیلاب با بسیج کلیه نیرو‌ها در همکاری با سایر دستگاه‌ها در رفع آبگرفتگی، تخلیه سیلاب و بازگشایی محور‌ها با استفاده از ناوگان ماشین آلات خود حضور پر رنگ داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علیرغم حجم عظیم بارش‌های ورودی و جاری شدن سیلاب در منطقه و خسارات عمده به زیرساخت‌های روستایی و شهری، روستا‌های پزم تیاب، پزم مچان و سورکمب که پس از سیل دی‌ماه ۹۸ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مورد بازنگری، تهیه و اجرای طرح هادی قرار گرفته‌اند، به صورت مشهود دچار کمترین میزان آب گرفتگی و خسارت ممکن به راه‌ها و ابنیه شده‌اند.

وی در پایان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنا به وظیفه و با تمام توان عملیاتی و انسانی خود آماده نوسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده از سیل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha