درد کشور ما عدم استفاده از منابع است
کد خبر: 4023579
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

درد کشور ما عدم استفاده از منابع است

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران گفت: متأسفانه از سرمایه خودمان در موارد مختلف انسانی به خوبی استفاده نکردیم و این درد کشور است و باید برای این درد و مصیبت فکر عاجل شود؛ راه پیشرفت کشور در مدیریت صحیح و برنامه درست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امروز، پنجم دی‌ماه با بیان اینکه در عرصه رسانه نباید شتاب‌زده عمل کرد، گفت: راه پیشرفت کشور در مدیریت صحیح و برنامه درست است.

وی ادامه داد: در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که می‌توان از این فرصت‌ها برای ترقی کشور و نظام استفاده کرد. ایران اسلامی دارای اندیشمندان بزرگی در حوزه‌های مختلف است، اما موفق نشدیم این اندیشمندان را برای اعتلای کشور و انقلاب هم‌صدا کنیم، این هم از مشکلات سوء مدیریت است.

شهرستانی با بیان اینکه از سرمایه خودمان در موارد مختلفی انسانی، منابع زیر زمینی به خوبی استفاده نکردیم، گفت: این درد کشور است و باید برای این درد و مصیبت فکر عاجل شود.

نماینده آیت‌الله سیستانی افزود: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب ما همین فرودگاه امام خمینی(ره) است، چه قدر توانسته‌ایم از درآمد این فرودگاه برای پیشرفت کشور بهره ببریم. همین نوع فرودگاه در کشورهای دیگر است و بسیار خوب استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه با همه این احوالات، اما ایران اسلامی در طب به موفقیت‌های خوبی رسیده است، گفت: برای من مشکلی مغزی پیش آمده بود به یکی از کشورهای اروپایی رفته بودیم، دکتر بعد از معاینه به بنده گفت شما از کجایی می‌آیید، گفتم از ایران، گفت آیا شما در ایران معاینه شده‌اید و برای شما نسخه نوشته‌اند، گفتم بله، نهایتا گفت نوع معاینه و نسخه‌ای که طبیب ایرانی برای شما نوشته بسیار خوب است و نیازی به معاینه من نیست.

شهرستانی گفت: این نشان می‌دهد ایران اسلامی در قضیه طب بسیار پیشرفت کرده است، همین پیشرفت‌ها در مسائل دیگر هم است، اما در موارد دیگر نتوانسته‌ایم همه ظرفیت‌ها و سرمایه انسانی و مغزها را به‌کار بگیریم و الان به نوعی گرفتار فرار مغزها هستیم.

پاسخ‌گوی ناکارآمدی مسئولیت و نوع مدیریت خود باشیم

نماینده آیت‌الله سیستانی با بیان اینکه همه چیز به شعار بسنده شده است و این شعارها هم فرصت‌ها را از ما گرفته است، بیان کرد: پذیرش مسئولیت مسئله مهمی است و باید برای ناکارآمدی مسئولیت و نوع مدیریت خود پاسخ‌گو باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: ما الان در جنگ روایت‌ها هستیم و باید زبان دیگران را بفهمیم تا بتوانیم کارهای اثرگذاری انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha