تربیت؛ حلقه مفقوده حوزه آموزش
کد خبر: 4023448
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

تربیت؛ حلقه مفقوده حوزه آموزش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه در حال حاضر تربیت، حلقه مفقوده حوزه آموزش است، گفت: رویکرد آموزش‌وپرورش باید پرورش افراد باشد تا شاهد جامعه‌ای ایمن باشیم.

منوچهر حبیبی

به گزارش ایکنا از قزوین، منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قزوین که امروز، ۴ دی‌ماه در دفتر استاندار برگزار شد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم باسوادی را کامل کنیم طرح «باسوادی کارساز» تأثیر خوبی دارد، سوادآموزی باید همراه با آموزش مهارت عمومی باشد، اگر فرد احساس کند که سوادآموزی و سواد داشتن برای زندگی‌اش کارساز است حتماً از این طرح استقبال خواهد کرد.

وی افزود: درگذشته دلایلی ارائه می‌شد و افراد را به باسوادی ترغیب می‌کردند، امروز نیز باید برای خواندن و نوشتن دلایلی مطرح شود که در زندگی فرد مؤثر باشد، در کنار این‌ها بسته تشویقی قرار داده‌ شده است که می‌تواند در جذب افراد به سوادآموزی مؤثر باشد.

این مسئول اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید همراهی کنند تا بتوانیم در حوزه ریشه‌کنی بی‌سوادی به‌خوبی وارد شویم و دیگر نگرانی وجود نداشته باشد، با توجه به شرایط استان به‌زودی شاهد این هستیم که سطح باسوادی کامل شود.

وی یادآور شد: تربیت مکمل آموزش است و در حال حاضر تربیت حلقه مفقوده حوزه آموزش است درحالی‌که درگذشته بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، رویکرد آموزش‌وپرورش باید پرورش افراد باشد تا شاهد جامعه‌ای سالم باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد، چنانچه دانش آموزان تربیت سالمی داشته باشند جامعه آینده نیز از هر گزند و آسیبی در امان است، این امر کار سنگینی است که نباید صرفاً از آموزش‌وپرورش انتظار داشت، والدین و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید همراهی کنند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر میزان هجمه به فرهنگ و اعتقادات بسیار زیاد است؛ نماز در آموزش‌وپرورش باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار بگیرد، تربیت دینی بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم تربیت دینی در مدارس کمرنگ شود.

انتهای پیام
captcha