مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند
کد خبر: 4023188
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
امام‌جمعه قم تأکید کرد:

مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه مسئولان باید به وعده‌های خود عمل کنند، این ملت چیز زیادی نمی‌خواهند و اگر دنبال نان و ثروت بودند فرزندان خود را به جبهه اعزام نمی‌کردند، گفت: مردم انتظار دارند تورم لجام‌گسیخته کاهش پیدا کند؛ مشکلات کسب‌وکار و نظام بانکی که مردم را عاصی کرده باید برطرف شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام‌جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه که امروز سوم دی‌ماه در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: گاهی افرادی فردای قیامت کارنامه قطوری دارند و به آن‌ها گفته می‌شود که برخی از اعمال برای نمایش خودت بوده و یک عمل که برای خدا بوده سبب بهشتی شدن انسان می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع عبادت‌های اجتماعی بسیار مهم است که مواسات مؤمنانه و کمک به نیازمندان باید مورد تأکید باشد، اینکه برخی در اوج ثروت و برخی دیگر بسیار فقیر هستند با یکدیگر نمی‌خورد و در جامعه اسلامی این موضوع نباید وجود داشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به آثار منفی گناه در زندگی، بیان کرد: گناه سبب می‌شود قلب مؤمنان آزار ببیند، تنها روحانیون و گروهی به‌عنوان امر به‌ معروف و نهی از منکر مسئول نیستند بلکه بازاریان و اصناف و همه در زمینه پدیده زشت ناهنجاری و گناه در جامعه مسئول هستند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه یاد حضرت فاطمه(س) را نگه‌داشتن جهاد بسیار بزرگی است، تصریح کرد: از همه ارادتمندان اهل‌ بیت(ع) به خاطر پاسداری از شأن و جایگاه اهل‌ بیت(ع) به‌خصوص حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) تشکر می‌کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هیچ‌کسی حق ندارد به مقام شامخ اهل‌ بیت(ع) کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند و باید شأن معصومین(ع) حفظ شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: ترامپ برای از پا درآوردن ملت ایران تحریم‌های سختی انجام داد ولی به اهداف خود نرسید و جانشین وی گفت همه تحریم‌هایی که انجام دادیم نتیجه عکس داد و ملت ایران قوی‌تر شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: دشمن تلاش می‌کند با فشار به مردم سبب براندازی شود و در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و با فشار اقتصادی و تحریم به دنبال اهداف شوم خود است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران با استقامت خود سبب حیرت جهانیان شده است، گفت: این ملت تربیت‌ شده مکتب حسینی و فاطمی است، مردم کشورمان آسیب‌های زیادی دیده‌اند و دو سال است که موضوع ویروس منحوس کرونا در کنار تنگناهای معیشتی جان مردم را به لب رسانده و باید به ملت ایران جایزه صبر و استقامت داد.

امام‌جمعه قم بیان کرد: مسئولان باید به وعده‌های خود عمل کنند این ملت چیز زیادی نمی‌خواهد و اگر دنبال نان و ثروت بود فرزندان خود را به جبهه اعزام نمی‌کردند، ملت ایران بسیار بزرگ است و از روحانیت و بازاریان و همه اقشار شهید داده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه برخی تصور کردند با ارزش‌های مردم می‌توان شوخی کرد ولی مردم ضربه نهایی به دشمن وارد کردند، بیان کرد: روز 9 دی‌ماه روز فراموش‌نشدنی در تاریخ ملت ایران است، ملت ایران در برابر هتاکی‌های دشمن خروشید و در هر کوچه و خیابان و خانه دست در دست یکدیگر با رهبر عزیز انقلاب بیعت کردند و تاریخ ایران اسلامی رنگ دیگری شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بودجه 1401 تصریح کرد: مردم انتظار دارند تورم لجام‌گسیخته کاهش پیدا کند، مشکلات کسب‌وکار و نظام بانکی که مردم را عاصی کرده باید برطرف شود و بودجه سهم استان‌ها پررنگ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نام شهید سلیمانی امروز رمز مقاومت است، یادآور شد: شهید سلیمانی فقط قهرمان ملی ما نیست بلکه قهرمان امت اسلامی است؛ همه ویژگی‌های خوب مردم از جمله شجاعت، مقاومت، صبر و حب اهل‌ بیت(ع) در این شهید عزیز جمع شده بود.

انتهای پیام
captcha