آغاز دوره پژوهشی برای طلاب علوم قرآنی در نجف
کد خبر: 4022497
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

آغاز دوره پژوهشی برای طلاب علوم قرآنی در نجف

مؤسسه قرآن کریم نجف اشرف از برگزاری دوره تألیف پژوهش‌های علمی برای دانشجویان علوم قرآنی از جمله دانشجویان خارجی خبر داد.

به گزارش ایکنا از عراق، مؤسسه قرآن کریم نجف  اشرف وابسته به دارالقرآن حرم مطهر عباس(ع) در قالب طرح قرآنی ویژه طلاب علوم دینی، دوره تألیف پژوهش علمی برگزار کرد.

به گفته متولیان امر، اهمیت این دوره در بهره‌مندی افراد جویای تحقیق علمی و علاقه‌مندان به فراگیری قواعد نظام‌مند نگارش است، زیرا به طلاب علوم دینی کمک می‌کند تا از اشتباه در نگارش تحقیق علمی پرهیز کنند و سطح علمی و فرهنگی و شناختی خود را بالا ببرند.

این دوره میزبان حدود 30 نفر از طلاب حوزه از جمله اتباع خارجی است و از طلاب شرکت‌کننده در مراسم اختتامیه با اهدای گواهی شرکت از مؤسسه قرآن کریم و همچنین از شاگرد اول این دوره با اهدای هدیه ویژه تجلیل خواهد شد.

تداوم فعالیت مؤسسه قرآن کریم بانوان نجف اشرف

مؤسسه قرآن کریم بانوان حرم مطهر عباس(ع) از فارغ‌التحصیلی جمعی از خواهران عراقی در سه دوره مربوط به تلاوت صحیح و احکام تجوید با نام‌ دوره الطیبات، دوره المحسنات و دوره طریق الهدی خبر داد. دو دوره از این دوره به صورت مجازی و یک دوره حضوری برگزار شده بود.

این مؤسسه همچنین مجموعه جدیدی از دوره‌های قرآنی را برای آموزش روخوانی و احکام تلاوت راه‌اندازی کرده است، از جمله دوره «الاخلاص» که شامل دختران در سنین راهنمایی است و دوره «الامین» که برای خواهران بزرگسالان در نظر گرفته شده و همچنین دوره عقیله که به صورت غیرحضوری و الکترونیک برگزار شده است.

مرکز قریة الغدیر در نجف اشرف هم که یکی از مراکز انجمن قرآن کریم بانوان است، دوره آموزشی ام‌البنین را در روخوانی و احکام تلاوت برگزار کرد و مرکز نور الزهراء(س) در همان روستا هم دوره جدید قرائت صحیح و احکام تجوید را برگزار کرده است.

انتهای پیام
captcha