قیام حضرت زهرا(س) مانع از بازگشت امت به جاهلیت شد
کد خبر: 4021542
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
حجت‌الاسلام میرباقری:

قیام حضرت زهرا(س) مانع از بازگشت امت به جاهلیت شد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در وقایع بعد از پیامبر(ص) مأمور به صبر بودند گفت: اگر قیام حضرت زهرا(س) و سیدالشهدا(ع) نبود شیاطین زمان، امیرالمؤمنین(ع) را از امت بیرون و امت را به دوران جاهلیت باز می‌گردانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که شامگاه جمعه، 26 آذرماه در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: انسان مؤمن در زندگی باید همواره از خدا بترسد، اگر خداوند بخواهد قومی را حفظ کند همه هم‌ دست به دست هم دهند نمی‌توانند کاری کنند.

وی افزود: پیامبر(ص) بیانات روشن در واقعه غدیر داشتند، اینکه پس از 1400 سال متأسفانه اکثریت مسلمانان می‌گویند خبری نبوده است؛‌ مسیر را اشتباه رفته‌اند گمراه شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عهدهای رسول اکرم(ص) واقعه غدیر است، بیان کرد: اگر یک‌ طرف خداوند باشد هرکسی که عهد را بشکند ضرر می‌کند که مصداق مهم آن واقعه غدیر است که عهدی که با خدا و پیامبر(ص) بسته بودند را شکستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند افرادی که قصد داشتند امیرالمؤمنین(ع) را کنار بزنند همان‌هایی هستند که به مقابله با رسول خدا پرداختند. پیامبر(ص) شهری ساخت که مؤمن عزیز و کافر ذلیل بود، این شهر فیزیکی و ظاهری نیست پیامبر(ص) فرمودند: «أنَا مَدینَهُ العِلمِ و عَلیٌّ بابُها»؛ کفار می‌گفتند رسول خدا ما و بت‌های ما را ذلیل و به مقابله با فرهنگمان پرداخته و مفهوم عزت و ذلت را تغییر داده است، منافقین به دنبال این بودند که مدینه رسول را از بین ببرند و همین کار را کردند.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: کاری که سقیفه کرد این بود که عهد خود را با نبی اکرم(ص) شکسته و کاری کنند که رسول خدا در امت جایی نداشته باشند. در دوران بنی‌امیه ابن ابی حدید گفت که در 70 هزار منبر امیرالمؤمنین(ع) را لعن می‌کردند، به‌گونه‌ای امت اسلامی را درست کردند که امام علی(ع) جایی نداشته باشد درصورتی‌که امیرالمؤمنین(ع) باید محور باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جریان سقیفه به دنبال مقابله با رسول خدا بود، در ظاهر امیرالمؤمنین(ع) را کنار زدند ولی در اصل به دنبال این بودند که مدینه و شهر فاضله‌ای که رسول خدا درست کردند را از بین ببرند و رسول خدا در مدینه جایی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در وقایع بعد از پیامبر(ص) مأمور به صبر بودند و حضرت هم برابر دشمنان صبر کردند، افزود: دیگران هم به اندازه‌ای نبودند که بتوانند با این شیاطین مقابله کنند و فقط حضرت زهرا(س) مأمور به اقدام بودند و اقدامات مهمی را هم انجام دادند و نگذاشتند که طرحی که شیاطین به دنبال اجرای آن بودند کامل شود.

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا(س) را به شهادت رساندند و اهل‌ بیت پیامبر(ص) را از کوفه به شام اسیر کردند، پیامبر(ص) را از امت بیرون کردند مگر رسول خدا نفرمودند که ادامه من اهل‌بیت(ص) من هستند.

میرباقری در پایان یادآور شد: قیام حضرت فاطمه(س) برای این است که نگذارند امام علی(ع) و رسول خدا را از امت بیرون کنند، اگر قیام حضرت زهرا(س) و سیدالشهدا(ع) نبود امیرالمؤمنین(ع) را از امت بیرون و امت را به دوران جاهلیت باز می‌گردانند.

انتهای پیام
captcha