نیاز سیستان و بلوچستان به فضای آموزشی با دیگر استان‌ها متفاوت است
کد خبر: 4020875
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

نیاز سیستان و بلوچستان به فضای آموزشی با دیگر استان‌ها متفاوت است

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: نیاز کمی و کیفی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به فضای آموزشی با دیگر استان‌های کشور متفاوت است.

ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: خط مشی جدید خیرین در مسیر توسعه هنرستان‌ها و مراکز مهارتی و کارگاهی است که در این بین سیستان و بلوچستان نیازی متفاوت با دیگر استان‌های کشور دارد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی حرکت به سمت فناوری‌های جدید در حوزه ساخت و ساز به ویژه نوع جدید ساختمان‌سازی یک ضرورت است و بهره‌گیری از سازه سبک پیش‌بینی می‌شود. باید به دنبال کاهش هزینه‌های ساختمانی در احداث مدارس باشیم تا بتوانیم تعهد بیشتری را اجرا کرده و تأمین فضاها را به صورت حداکثری پیش ببریم.

قفلی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدرسه‌یاری در کنار مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: آموزش معلمان و توانمندسازی نیروها یک امر مهم و اجتناب‌ناپذیر است و بهتر است بگوییم این موضوع در بخش هنرستانی و مهارتی با توجه به نیاز دانش‌آموزان و شرایط کنونی جامعه یک اصل است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: با توسعه هنرستان‌ها و فضاهای مهارتی قطعاً موضوع اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی گسترش می‌یابد و در بین دانش‌آموزان نیز توسعه بیشتری خواهد یافت و کمک شایانی به بازار کار و رونق اقتصاد در آینده‌ای نه چندان دور خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرعت عمل و لزوم برنامه‌ریزی هر چه دقیق‌تر برای احداث مدارس به خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یک ضرورت است و باید با به کارگیری همه بسترها و ظرفیت‌ها این مهم محقق گردد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha